اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خارگ خبر داد

انتقال 6 هزار اصله درخت از گلستان شهرداری خارگ به مرکز شهر

شهردار خارگ گفت: در گلستان شهرداری نزدیک به 6 هزار اصله درخت موجود هست که به مرور زمان، کار انتقال آنها به فضای سبز شهری انجام خواهد شد.

انتقال 6 هزار اصله درخت از گلستان شهرداری خارگ به مرکز شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، احمد بارگاهی پیش از ظهر امروز در مراسم روز درختکاری که با حضور مردم و مسئولان شهر خارگ در این جزیره برگزار شد، اظهار داشت: امروز 20 اصله درخت بصورت نمادین در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز، در بلوار منتهی به پارک ساحلی و ارشاد اسلامی کاشته شد.

وی افزود: در یک ماهه اخیر، یک‌هزار اصله تاترک، 2300 اصله شمشاد، 200 گل کاغذی، 200 گل شاپسند، 200 اصله گل کارپوس و 200 اصله از گل‌های دیگر در سطح شهر کاشته شده است.

شهردار خارگ عنوان کرد: در گلستان شهرداری در حال حاضر نزدیک به 6 هزار اصله درخت موجود هست که به مرور زمان، کار انتقال آن‌ها به فضای سبز شهری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای توسعه فضای سبز در سال آینده خاطرنشان کرد: در سال 93 سعی ما بر این است تا به صورت انبوه و حجمی، اقدام به کاشت گل‌ها و درختان در سطح شهر کنیم و هدف ما این است تا با توسعه فضای سبز شهری، بتوانیم اقدامی موثر در راستای مقابله با آلایندگی‌ها و آلودگی‌های صنعتی انجام دهیم.

معاون سیاسی امنیتی بخشداری ویژه خارگ نیز در این آیین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات روز گذشته خود و در حاشیه مراسم درختکاری به اهمیت این امر اشاره کردند و همیشه در این زمینه پیش‌قدم بوده‌اند.

نگهدار حسین‌پور افزود: با توجه به وجود شرکت‌های نفتی و آلایندگی‌های ناشی از آنها در سطح جزیره، فضای سبز در بالا بردن شادابی، نشاط و روحیه مردم نقش بسزایی خواهد داشت.

حسین‌پور تصریح کرد: یکی دیگر از نقش‌های توسعه فضای سبز شهری، در امر گردشگری است که اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند و علاوه بر آن توسعه فضای سبز، نقش بسزایی را در زندگی شهری ایفا می‌کند و اشاره رهبری مبنی بر جلوگیری از دست‌اندازی به فضاهای سبز نیز تاکیدی بر اهمیت این موضوع بود.

در این مراسم علاوه بر مسئولان و مردم خارگ، دانش‌آموزان دبیرستان نوبت اول امیرکبیر گناوه به عنوان مهمان در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/66006/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول