اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

پرستاران بی‌ادعا و خالصانه خدمت می‌کنند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: پرستاران انسان‌های بی‌ادعایی هستند که به معنای واقعی کلمه خالصانه خدمت می‌کنند.

پرستاران بی‌ادعا و خالصانه خدمت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ، حجت‌الاسلام نقی باقری پیش از ظهر امروز در جمع پرستاران شاهین‌دژ اظهار داشت: حضرت زینب (س) با صبر و شکیبایی و ویژگی‌های اخلاقی منحصر به‌فرد مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که سالروز ولادت این بانوی بزرگوار به‌عنوان روز پرستار نامیده شده است.

وی یادآور شد: حضرت زینب (س) بزرگ پرستاری است که در سال‌های گوناگون حیات خود از پنج امام بزرگوار پرستاری کرده و با جان‌فشانی و از خودگذشتگی‌های خود لقب بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود کرده و همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار می‌اندازد.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه یکى از بارزترین اوصاف انسان‏‌هاى کامل صبر و بردبارى و مقاومت در برابر سختی‌ها و مشکلات است، تصریح کرد: حضرت زینب (س) از این جهت در اوج کمال قرار دارد.

باقری ادامه داد: این بانوی بزرگوار در دوران عمر با برکت ‏خویش، مشکلات و رنج‏هاى زیادى را متحمل شد از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان و حوادث تلخى چون اسارت و... را تحمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکى از بارزترین ویژگی حضرت زینب (س) روحیه‌بخشى ایشان بود به‌طوری که این بانوی بزرگوار بعد از شهادت مادر روحیه‌بخش پدر و برادران بود و در واقعه عاشورا نقش مهمى را براى تسلاى بازماندگان ایفا کرد.

باقری با بیان اینکه پرستاران انسان‌های بی‌ادعایی هستند که به معنای واقعی کلمه خالصانه خدمت می‌کنند، ابراز داشت: تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد جان‌فشانی و از خودگذشتگی‌های پرستارانی بود که وظیفه امداد رزمندگان غیور میهن اسلامی را به عهده داشتند.

انتهای پیام/61005/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول