اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

کمیته مشترک استانداری و نمایندگان مجلس تشکیل می‌شود / نمایندگان و مدیران مسائل را به رسانه‌ها منتقل نکنند

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: کمیته مشترک استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

کمیته مشترک استانداری و نمایندگان مجلس تشکیل می‌شود / نمایندگان و مدیران مسائل را به رسانه‌ها منتقل نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سید علی‌اکبر پرویزی در جمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و فرمانداران اظهار کرد: بخشی از امور استان بستگی به منابع ملی دارد و نیازمند تلاش مشترک همه ما است، اگر چه تاکنون این هماهنگی بارها منشاء خیر شده اما مشکلات استان آنقدر زیاد است که فعالیت مضاعف مجموعه ما و نمایندگان را می‌طلبد.

وی افزود: هدف ما ایجاد هم‌افزایی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه استان است لذا کمیته ویژه مشترکی بین ما و شما را پیش‌بینی کرده‌ایم.

پرویزی گفت: امیدوارم این نشست و هم‌اندیشی مشترک حداقل به صورت فصلی برگزار شود و در هر جلسه تصمیمات جلسات قبل و اقدامات انجام شده مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: طی ماه‌های اخیر امور در مسیر صحیح قرار گرفته البته حرکت هنوز کند است و باید مدیران را توجیه کنیم تا تلاش خود را چند برابر کنند و در جهت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی از نمایندگان مجلس، مدیران اجرایی و فرمانداران خواست مسائل را به رسانه‌ها منتقل نکنند و جامعه را آرام و بدون التهاب نگهدارند تا بتوان به صورت منطقی امور را پیش برد.

استاندار خراسان شمالی گفت: صدا و سیما از من گله کرد که چرا کم حرف می‌زنید و حضور رسانه‌ای ندارید و من گفتم که وقت خود را بیشتر صرف پیگیری امور و تقویت همدلی می‌کنم.

پرویزی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا در مباحث قانون‌گذاری مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری را مدنظر جدی قرار دهند.

وی گفت: کارگروه عمران روستایی را در استان تصویب کردیم و در آینده فعالیت آن را شاهد خواهیم بود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: همچنین کمیته بحران آب شرب را تشکیل دادیم زیرا برخی مناطق مشکل جدی دارند که باید با تانکر آب‌رسانی شوند و یا در فاصله بیش از بیست کیلومتری آن‌ها چاه حفر شود به هر حال باید قبل از بحران کم آبی شدید، چند کار اساسی را انجام دهیم.

وی از پنج نماینده مردم استان در مجلس خواست برای تمدید مهلت باز پرداخت وام‌های حوادث غیر مترقبه کمک کنند.

پرویزی از روند طولانی جبران خسارت مالی انتقاد کرد و گفت: فرایند بررسی و تأمین خسارت مالی پس از وزارت کشور، بسیار کند است و شاید 6 ماه طول بکشد.

وی در خصوص ساختمان‌های ادارات کل استان اظهار کرد: چون وزارت راه و شهرسازی متولی این امر است و اعتبارات مربوطه نیز کفایت نمی‌کند این مشکل به صورت کشوری بروز کرده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: اعتبارات بخش استانی سفر به موقع ابلاغ شد لیکن بخش ملی احتمالاً تا پایان سال و در غیر این صورت پس از سال جاری ابلاغ خواهد شد.

وی در مورد حوزه شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز اظهار کرد: برخی شوراها هنوز فعال نیستند اما تاکنون 35 میلیارد تومان به جز سهم سفر و عمرانی را اختصاص دادیم که رقم کاملاً قابل اعتنایی است.

استاندار در مورد حوزه شهرداری‌ها تاکید بر توجه به حاشیه شهرها و مناطق محروم را جزو سیاست‌های اصلی خود عنوان کرد و افزود: تاکنون بیشتر به مراکز شهرها عنایت شده است و باید مناطق محروم مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان داشت: در این ارتباط شرح عملیات پرونده‌ها را خواهیم گرفت تا آن‌را به طور مشروح بنویسیم که دستگاه‌ها نتوانند برنامه‌ها را زیاد جا بجا کنند.

پرویزی در خصوص راه آهن گرگان - بجنورد - مشهد نیز گفت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی موضوع مطرح شد و پیشنهاد دادیم ایشان اردیبهشت ماه به استان بیایند تا دستورات خوبی را که ایشان صادر کرده از نزدیک نظاره گر باشند و تصمیمات تکمیلی اتخاذ شود.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول