اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

زینب کبری(س) زینت‌بخش تاریخ و افتخار خاندان ولایت است‌

امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: زینب، یعنی زینت پدر و این نامی است که خداوند برای دختری انتخاب کرد که با انجام رسالت خویش زینت‌بخش تاریخ و موجب افتخار و سرافرازی خاندان وحی و ولایت گشت.

زینب کبری(س) زینت‌بخش تاریخ و افتخار خاندان ولایت است‌

حجت‌الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حضرت زینب(س) از شخصیت‌های ممتاز تاریخ بوده که در زمینه خدمت‌گزاری به اسلام و انجام وظیفه خطیر خود به‌خوبی درخشیده است.

به گفته وی، وجود باشکوه و پرعظمت این بانوی بزرگ اسلام از شیرخدا حضرت علی(ع) و الگوی زنان جهان حضرت فاطمه(س) نشأت گرفته بود.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه حضرت زینب(س) تربیت‌شده مکتب عرفان و ایمان حقیقی بود، خاطرنشان کرد: به‌دلیل شدت فهم بسیار در قبیله بنی‌هاشم به "عقیله بنی‌هاشم " مشهور بود.

وی با اشاره به روایات متعدد نقل شده از پیامبراکرم (ص) مبنی بر اسارت این بانوی بزرگوار در حادثه کربلا، افزود: حضرت زینب(س) می‌دانست که باید با اسیر شدن خود رسالت برادرش امام حسین(ع) را به پایان برساند.

امام جمعه اسلام‌آبادغرب اذعان داشت: یزیدیان بردباری و درایت حضرت زینب(س) و همچنین سخنرانی کوبنده ایشان را در کاخ یزید که موجب آگاهی مردم آن دوران شد را خطری بزرگ برای خود احساس می‌کردند.

این مسئول توجه نکردن به زیبایی ظاهر و تقویت صفات اخلاقی را از ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) معرفی کرد و گفت: رسیدن به اهداف عالی انسانی و اخلاقی در گرو ادامه دادن راه انبیاست.

به گفته ابطحی، امروز جهانیان باید شخصیت حضرت زینب(س) را برای رسیدن به کمال واقعی، الگوی خود قرار داده و بدانند که این بانوی بزرگوار الگوی کامل عصمت و طهارت است.

وی افزود: زینب، یعنی زینت پدر و این نامی است که خداوند برای دختری انتخاب کرد که با انجام رسالت خویش زینت‌بخش تاریخ و موجب افتخار و سرافرازی خاندان وحی و ولایت گشت.

انتهای پیام/2700/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول