اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاشت نهال توسط هر خانواده صورت می‌گیرد

دست مهر ساکنان مهر کاشان روی سر طبیعت

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان از کاشت نهال در منطقه احداث مسکن مهر کاشان خبر داد.

دست مهر ساکنان مهر کاشان روی سر طبیعت

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، خسرو اعتماد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از کاشت 16 هزار اصله نهال در 23 هکتار از اراضی تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان تصمیم بر احداث فضای سبز منطقه مسکونی مهر کاشان گرفته شد.

وی افزود: تاکنون بستر کاشت 3 هزار اصله نهال فراهم شده و در صورت فراهم شدن زمینه کاشت بیشتر نهال در این منطقه با همکاری دستگاه‌های ذیربط آمادگی کشت آن را نیز خواهیم داشت.

به گفته وی، گونه‌های گیاهی مورد کاشت در منطقه مسکن مهر شامل سرو خمره‌ای، کاج تهران، زیتون تلخ، نارون و سرو شیراز است که انتظار می‌رود ساکنان مسکن مهر با دست‌های مهربان خود در این طرح ما را یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان درختکاری‌های سطح شهر را در جهت انتقال روحیه و نشاط به افراد مؤثر دانست و گفت: عملیات کاشت انواع گل‌های فصلی، متناسب با شرایط آب و هوایی شهر در سطح بوستان‌ها، میادین و بلوارهای اصلی شهر می‌تواند با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری بخشد.

وی در ادامه به فواید فضای سبز و اثربخشی آن در زیبایی چهره و منظر شهری و نیز تأثیرات مثبتی که گل‌ها در روحیه شهروندان دارد، اشاره و عنوان کرد: به همین دلیل شهروندان باید در حفظ و نگهداری این فضاها کوشا باشند.

اعتماد با اشاره به مهمترین اثرات فضای سبز در شهرها و کارکردهای زیست‌محیطی آن ابراز داشت: گیاهان با ایجاد تعادل در متابولیسم شهر از یک‌سو و بالابردن سطح زیبایی از سوی دیگر موجب افزایش کیفیت زیستی شهرها می‌شوند.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه با آرایش شهرها با گل‌ها می‌توان به زیبایی فضاهای شهری افزود بیان داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی کاشان و همچنین در نظر گرفتن شرایط بحرانی آب در منطقه باید تدابیری اتخاذ شود تا هدررفت آب در فضای سبز به حداقل برسد.

 اعتماد تصریح کرد: مسئله آب از مهمترین عوامل عدم چمن‌کاری در فضای سبز شهری است و می‌توان از جایگزین‌های گیاهانی به مانند گونه سدم که نیازمند آب کمتری هستند بهره جست.

وی در ادامه با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری با تعداد درختان چتر درختان و سایه‌اندازی آنها سنجیده می‌شود و گل‌ها در سرانه فضای سبز جایگاهی ندارند، گفت: درخت در تصفیه هوا و کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است و باید در سیاست کاشت درخت از اولویت‌های کاری شهرداری‌ها در نظر گرفته شود.

اعتماد ادامه داد: با ورود آب تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان به چرخه فضای سبز شهری تحول عظیمی در این عرصه به وجود می‌آید که باید این امر در اسرع وقت و با یک مدیریت هوشمندانه تحقق می‌یابد.

وی، از همکاری با اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان و سازمان فضای سبز منطقه یک شهرداری و کارگروه مدیریت آب و منابع طبیعی و کشاورزی، دفتر نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: برخی از گروه‌های فعال زیست‌محیطی و کوهنوردی کاشان برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و چنانچه ساکنان مسکن مهر تمایل به مشارکت در کاشت نهال دارند می‌توانند روز جمعه 16 اسفندماه ساعت 9 صبح در مقابل مسجد نبی اکرم(ص) حضور یابند.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود تا در منطقه مسکن مهر شاهد احداث بوستانی به دستان مهربان ساکنان مسکن مهر بوده و با شعار هر خانواده یک درخت نقش به‌سزایی در گسترش فضای سبز منطقه سکونتی خود داشته باشند.

انتهای پیام/2406/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول