اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت خبر داد

جمع‌آوری روزانه 600 تن زباله در رشت

شهردار رشت از جمع‌آوری روزانه 600 تن زباله در این شهر خبر داد.

جمع‌آوری روزانه 600 تن زباله در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدابراهیم خلیلی صبح امروز در جمع شهرداران و دهیاران این شهرستان یکی از دغدغه‌های مدیران شهری را منزلت شهروندی دانست و اظهار کرد: شهروندان باید از منزلت شهروندی برخوردار باشند و این امر با مسئولیت‌شناسی محقق می‌شود.

وی به ارائه خدمت به شهروندان در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: مردم به صورت روزانه با موضوع مذکور مواجه هستند.

خلیلی با اشاره به افزایش فعالیت‌ها در روزهای پایانی سال، تصریح کرد: مدیریت شهری نیازمند برنامه‌ریزی فوق‌العاده است.

شهردار رشت خواستار جمع‌آوری پسماندها و زباله‌ها توسط شهروندان و گردشگران شد و بیان کرد: روزانه 600 تن زباله در رشت جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه 50 تن کاغذ در رشت جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید هر تن کاغذ نیازمند قطع 17 درخت تنومند است و روزانه معادل 850 درخت، کاغذ در رشت جمع‌آوری می‌شود.

خلیلی، فضای سبز و جنگل را یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان عنوان کرد.

به گفته شهردار رشت، روزانه 15 تن نان از زباله‌های این شهر جداسازی می‌شود.

وی نظم در شهر، زیباسازی، توجه به نشاط مردم و رضایتمندی شهروندان را از موضوع‌های مورد توجه در مدیریت شهری خواند و یادآور شد: رضایتمندی موجب حضور مردم در صحنه می‌شود و اقتصاد مقاومتی یکی از صحنه‌های حضور است.

خلیلی همچنین از اجرای طرح پایلوت مدیریت زباله در یکی از محله‌های شهر رشت به‌زودی خبر داد.

*آمادگی 1100 واحد اقامتی گیلان از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: گیلان به دلیل موقعیت جاذبه‌های گردشگری مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

رضا علیزاده مهمان‌نوازی گیلانی‌ها را زبان‌زد عام و خاص عنوان کرد و افزود: سفرهای نوروزی بزنگاه آزمون‌ها و خطاهاست و خدمات مناسب باید به گردشگران ارائه شود.

وی تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی را یکی از موضوع‌های مهم در دستگاه‌های اجرایی خواند و بیان کرد: گردشگری می‌تواند قابلیت‌های گیلان را در ارز‌آوری، ارتقای توان اقتصادی و اشتغال پایدار به منصه ظهور برساند.

علیزاده با بیان اینکه گردشگری تنها به فعالیت‌های مستقیم وابسته نیست، تصریح کرد: فعالیت‌های غیر مستقیم برای صنعت گردشگری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اقدام‌های انجام شده برای استقبال از گردشگران نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی در حوزه ترافیکی و تنظیم بازار انجام شده است.

وی از آمادگی یک‌هزار و 133 واحد اقامتی گیلان از گردشگران نوروزی خبر داد و اظهار کرد: تعداد 6 هزار و 53 اتاق و 17 هزار و 780 تخت برای مسافران نوروزی آماده شده است.

علیزاده بر ارائه خدمات اسکان فرهنگیان تاکید کرد و افزود: زیباسازی محیط زیست گیلان حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه آراستگی و پیراستگی مورد انتظار گردشگران است، تصریح کرد: عرضه هنرهای دستی و سنتی در اقتصادی کردن سفر مهم است.

وی به برپایی 60 ایستگاه صنایع دستی در ایام نوروز در گیلان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود صنایع دستی در مدارس اسکان مسافران عرضه شود.

علیزاده خواستار اطلاع‌رسانی گسترده از ویژگی‌های گردشگری گیلان شد و بیان کرد: مناطق گردشگری گیلان نیازمند معرفی دقیق به گردشگران است.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول