اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

دانشجو معلمان طلایه‌داران رشد و تعالی نسل جدید هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان این‌که دانشجو معلمان طلایه‌داران رشد و تعالی نسل جدید هستند، گفت: دانشجو معلمان الگو و اسوه نسل جدید بوده که در پیوند با آنها مدارج ترقی و کمال را طی کنند.

دانشجو معلمان طلایه‌داران رشد و تعالی نسل جدید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمود مهر‌محمدی شب گذشته در جمع دانشجو معلمان خراسان جنوبی اظهار داشت: ارتقاء سطح توانمندهای حرفه‌ای یا بهسازی منابع انسانی شاغل در آموزش و پرورش یکی از مسئولیت‌های دانشگاه فرهنگیان است.

وی تصریح کرد: مسئولیت داشتن در دانشگاه فرهنگیان و فراهم آوردن زمینه و بستر مناسب برای تربیت معلمان، موضوع بسیار خطیر و مهمی تلقی می‌شود.

سرمایه‌گذاری برای تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری استراتژیک است

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان این‌که تربیت معلم بحثی ملی و فراملی است، اذعان داشت: تربیت معلم نوعی اولویت ملی است که کل نظام و دولت باید به اقتضای این اولویت شرایط مطلوب را برای آنها فراهم آورند.

مهر‌محمدی گفت: دانشجو معلمان بر اساس آموزه‌های دینی، تحلیلی، عقلی، دستاوردهای توسعه‌ای جوامع انسانی و تجارب خود دانشجوی عادی نیستند بلکه گروهی نخبه و ویژه محسوب می‌شوند.

وی تربیت معلم را راه قطعی توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری برای تعلیم و تربیت هر جامعه‌ای به گونه‌ای سرمایه‌گذاری استراتژیک است که شاهد حضور آن در دانشگاه فرهنگیان هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: راه توسعه و پیشرفت بسیار طولانی و دیربازه بوده که از مسیر تربیت معلم عبور می‌کند و هیچ نظام سیاسی و اجتماعی عاقلی راه نیل به اهدافش را فدای فوریت آن نمی‌کند.

مهر‌محمدی متذکر شد: مسئولان مربوطه باید با عمل کردن به وظایف خود برای ارتقاء کیفیت و توسعه تعالی دانشگاه فرهنگیان گام بردارند.

وی تاکید کرد: همچنین مسئولان کشوری نباید وظایف خود در قبال دانشجو معلمان به عنوان یکی از اولویت‌ها به فراموشی بسپارند.

تبدیل محدودیت به فرصت یکی از ویژگی‌های معلمان ممتاز

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشجو معلمان طلایه‌داران رشد و تعالی نسل جدید هستند، افزود: دانشجو معلمان الگو و اسوه نسل جدید هستند که در پیوند با آنها مدارج ترقی و کمال را طی کنند.

مهر‌محمدی یادآور شد: تبدیل محدودیت به فرصت نوعی به کار گیری ظرفیت خدادادی ابتکار و خلاقیت بوده و یکی از ویژگی‌های معلمان ممتاز است.

مقابله با محدودیت‌ها یکی از ظرفیت‌های معلمان است

وی با تاکید بر دنبال کردن زیربنایی امور، افزود: حتی با مشاهده تاکتیک‌های دیگر مظاهر توسعه‌یافتگی، هیچ دولتمرد با درایتی، دستیابی به مظاهر را مهم‌تر از پایداری و تداوم توسعه‌یافتگی نمی‌داند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: مقابله با محدودیت‌ها یکی از ظرفیت‌های معلمان است که اگر قرار است معلمان در همه ابعاد ظرفیت‌های خود را بروز دهند باید با محدودیت‌ها مقابله کنند.

مهر‌محمدی از دانشجو معلمان خواست تا کاستی‌های دانشگاه را سکویی برای رشد و کسب قابلیت در خود قرار داده و محدودیت‌ها فرصتی برای تمرین خلاقیت آنها باشد.

وی نبود کرسی‌هالی آزاداندیش در این دانشگاه را یکی از مشکلات آن برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان با ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی باید بتوانند در فضایی آزاد، به بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

انتهای پیام/69017/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول