اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق ارشاد خوزستان در گفت‌وگو با فارس:

به‌زودی کسانی که با تکیه بر پست‌ها مانع رشد فعالیت‌های فرهنگی شده‌اند معرفی می‌کنم

معاون فرهنگی سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در آینده حرف‌ها و ناگفته‌هایم و کسانی را که بر پست‌ها تکیه زده‌اند و مانع رشد فعالیت‌های فرهنگی در استان شده‌اند را به همگان معرفی خواهم کرد.

به‌زودی کسانی که با تکیه بر پست‌ها مانع رشد فعالیت‌های فرهنگی شده‌اند معرفی می‌کنم

مسعود حمیدی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز به تشریح برخی از اقدامات انجام شده در زمان تصدی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پرداخت و اظهار کرد: با اصرار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت را پذیرفتم هر چند برخی نمایندگان سابق و مسئولان اجرایی تلاش‌هایی انجام دادند که این مسئولیت به من داده نشود.

وی کیفیت بخشی به کار‌ها را اولویت مهم فعالیت خود در سمت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد و گفت: به همین منظور شورای ساماندهی امور فرهنگی تشکیل شد که در طول عمر حدود یک ساله و نیمه‌اش خدمات زیادی انجام شد.

این فعال فرهنگی در خوزستان یادآور شد: به دلیل کیفیت بخشی به برنامه‌ها، در آن زمان هر خواننده‌ای نمی‌توانست مجوز حضور در استان را بگیرد ولی با این حال نیز با کمک دوستان برنامه‌های زیاد فرهنگی با خوبی انجام شد.

 

وی متذکر شد: شورای فرهنگی با منافع برخی از افراد همخوانی نداشت و به همین دلیل هم عمر کوتاهی داشت که در این باره به موقع صحبت خواهم کرد و می‌گویم که چرا برنامه‌های فرهنگی علی رقم برنامه ریزی‌های زیاد در استان خوزستان به نتیجه نمی‌رسد.

 

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره‌های شعر با تعداد زیاد بود که بدون برنامه انجام می‌شد و برخی از شهرهای کمتر برخوردار مانند هندیجان و لالی از برگزاری آن محروم بودند.

 

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره‌ها ساماندهی شد و اعلام کردیم هر شهری حداقل 2 جشنواره ملی برگزار کند و این بدان معناست که در هر 6 ماه، یک برنامه ویژه در هر شهر برگزار شود که برگزاری جشنواره‌های شعر خلیج فارس و شعر ما از جمله آن‌ها هستند و این موضع باعث شد برخی شهرستان در برگزاری جشنواره شعر آوازه‌ای جهانی پیدا کنند.

 

معاون فرهنگی سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: البته به شهر‌ها اعلام کردیم که برنامه‌های شهرستانی خود را برگزار کنند.

 

وی در ادامه به برگزاری جشنواره‌های شعر گویشی در برخی از شهر‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموع برگزاری جشنواره‌ها حدود 20 هزار اثر به دبیر خانه‌های آن‌ها ارسال شد.

 

حمیدی‌نژاد در ادامه به کارهای انجام شده دیگر در حوزه معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اشاره کرد و گفت: موسسات فرهنگی موجود در استان یک موسسه بود که در این چهار سال به 99 موسسه افزایش پیدا کرده‌اند.

 

وی متذکر شد: در این 4 سال مسائل زیادی به وجود آمد که در یک فرصت مناسب، در این زمینه صحبت خواهم کرد و کسانی را که بر پست‌ها تکیه زده‌اند و مانع رشد فعالیت‌های فرهنگی در استان شده‌اند را به همگان معرفی خواهم کرد.

 

انتهای پیام/72010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول