اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس:

مصرف بنزین در ایران درست نیست / اقتصاد مقاومتی با مسائل موجود در غرب اشتباه گرفته نشود

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه مصرف بنزین در ایران درست نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی با مسائل موجود در غرب اشتباه گرفته نشود.

مصرف بنزین در ایران درست نیست / اقتصاد مقاومتی با مسائل موجود در غرب اشتباه گرفته نشود

حمیدرضا مشهدی‌عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی ابعاد گسترده‌ای دارد؛ ولی متاسفانه بعضی‌ها با مسائل موجود در غرب آن را اشتباه می‌گیرند.

وی اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی مصرف دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد حماسه اقتصادی، توجه به تولیدات داخلی، رسیدن به خودکفایی و جلوگیری از اسراف که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی باید طوری در کشور فرهنگ‌سازی شود که مردم اجناس خودشان را از تولیدات داخلی خریداری کنند.

مشهدی‌عباسی تصریح کرد: تولید کنندگان هم باید طوری عمل کنند که کیفیت لازم را به دست بیاورند؛ امروز زمان رقابت است و با تولیدات استانداردی که انجام می‌دهیم، باید رقابت در سطح دنیا و در تولیدات داخلی کشور ایجاد کنیم.

وی اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از اسراف دانست و افزود: متاسفانه امروز کشورمان با جمعیت 75 میلیون نفر که شاید 50 میلیون نفر نیز از سرانه مصرف گاز شهری استفاده می‌کنند، نزدیک به کشور چین با جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفری مصرف دارد.

مشهدی‌عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ما الگوی مصرف درستی نداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش بنزین نیز مصرف درستی نداریم، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند تهدیدات دشمنان را خنثی کند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس عملکرد بعضی از مدیران ادارات را اشتباه دانست و گفت: اشکالی که وجود دارد، این است که تولید کنندگان ما مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: تولید کنندگانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، در بعضی از پیش و خم‌های اداری گیر می‌کنند و این در حالی است که باید آنها را حمایت کرد.

مشهدی‌عباسی به بعضی‌‌ها که وام‌های خود را در راه تولید هزینه نمی‌کنند، اشاره کرد و افزود: باید به خودکفایی برسیم و کسانی که شغل ایجاد می‌کنند و به تولید و اشتغال عشق می‌ورزند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

این مسئول اذعان داشت: بر عکس، بعضی‌ها عشق به این کار ندارند و سرمایه‌های خود را در دلالی و واسطه‌گری مورد استفاده قرار می‌دهند که همین باعث افزایش تورم می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر اقتصادی باید وضع بهتری داشته باشیم، متذکر شد: حمایت تولیدکنندگان، شناسایی عاشقان تولید و اشتغال باعث ایجاد استوانه قوی در اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/2568/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول