اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سلطانیه:

نوروز سال 93 فرصتی طلایی برای جلوه‌گری سلطانیه است

فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: نوروز سال 93 فرصتی طلایی در جلوه گری شهرستان تاریخی سلطانیه است.

نوروز سال 93 فرصتی طلایی برای جلوه‌گری سلطانیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دومین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان سلطانیه شامگاه چهارشنبه به ریاست پرویز خالقی، فرماندار شهرستان سلطانیه و با حضور اعضای این ستاد در فرمانداری شهرستان سلطانیه برگزار شد.

در این جلسه که پیرو مصوبات نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان سلطانیه و با محوریت ارائه گزارش کامل دستگاه‌ها و دوایر دولتی شهرستان سلطانیه توسط مدیران دستگاه‌ها برگزار شد، فرماندار شهرستان سلطانیه نوروز را فرصتی طلایی برای شهرستان سلطانیه از منظر تجلی به همه ایران و جهان دانست.

پرویز خالقی با اشاره به صدور دستور اجرای طرح استقبال از مسافران نوروزی با کیفیت مطلوب گفت: مسئولان بایستی با حفظ اتحاد و همدلی و نهایت سعی و تلاش در راستای اجرای این دستور موثر واقع شوند.

وی افزود: مسافران نوروزی می‌توانند برای منطقه مبلغ رسایی باشند و مسئولان باید با فراهم سازی شرایط مطلوب برای مسافران از این فرصت طلایی استفاده کرده و موجب جذب گردشگر به منطقه شوند.

این مسئول با بیان اینکه نظم و در عین حال بی‌نظمی در هر منطقه‌ای موجب تأثیر بر اقبال و یا ادبار مسافران آن منطقه می‌شود، ادامه داد: مردم و مسئولان شهرستان باید در اقدامات طرح استقبال از مسافران نوروزی حفظ نظم و انضباط و مقررات شهری را مورد توجه قرار دهند.

فرماندار شهرستان سلطانیه افزود: با توجه به افزایش مسافرت در این ایام نسبت به روزهای عادی سال، مردم باید نسبت به حفظ امنیت دقت لازم را داشته و همکاری لازم را با مبادی انتظامی شهرستان مراعات کنند.

خالقی به نقل از مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه امسال سلطانیه پایلوت گردشگری استان خواهد بود، در این راستا از مسئولان شهرستان خواست تا نسبت به معرفی همه آثار تاریخی این شهرستان در قالب ابزارهای تبلیغاتی به مسافران نوروزی موجبات جذب بیش از پیش گردشگر به منطقه را فراهم سازند.

این مسئول در رابطه با ظرفیت‌های غیر قابل انکار شهرستان سلطانیه خاطر نشان کرد: شهرستان سلطانیه به لحاظ دارائی‌های میراثی و تاریخی غنی بوده و این استغنا شهرت جهانی آن را نیز فراهم می‌سازد، در این باره از مدیران شهرستان خواست تا در طرح استقبال از مسافران نوروزی، با وجود تازه تأسیس بودن شهرستان سلطانیه، آن را در مقام قیاس با سایر شهرستان های برتر استان قرار دهند.

در این جلسه مدیران و مسئولان شهرستان سلطانیه با ارائه گزارش دستگاه مربوطه در زمینه اقدامات انجام یافته در راستای تسهیلات سفرهای نوروز سال 93، از استقرار پایگاه‌های راهنمای مسافران در سطح شهر، اقدامات مرتبط با امنیت شهرستان در حوزه‌های مختلف، ایجاد پارکینگ‌های مخصوص مسافران، اقدامات مربوط به حوزه عمرانی از جمله رسیدگی به فضای ظاهر شهر، رفع مشکلات راه‌های درون و برون شهری، اجرای برنامه‌های متنوع و بدیع از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قبیل آماده سازی لباس‌های تاریخی دوره ایلخانی به مسافران نوروزی خبر دادند.

انتهای پیام/2308/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول