اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

ارائه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی

معاون اشتغال، توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارائه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی در سراسر کشور به تشریح شرایط دریافت این تسهیلات پرداخت.

ارائه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن طایی امشب در دیدار با مرتضی روزبه استاندار قزوین اظهار داشت: قرار است تا در راستای حمایت از کارآفرینی و همچنین خوداشتغالی تسهیلات قابل توجهی به بنگاة‌های کوچک و متوسط اقتصادی اعطا شود.

وی با بیان اینکه میزان این تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی کل کشور 100 هزار میلیارد ریال است، عنوان کرد: این حمایت‌ها در قالب بسته‌های حمایتی، سرمایه درگردش لازم برای بنگاه‌های اقتصادی را تأمین می‌کند.

طایی تصریح کرد: البته این میزان تسهیلات برای حمایت از کارآفرینی با توجه به تناسب در خصوص تعداد و همچنین میزان ظرفیت واحدهای اقتصادی در استان‌های مختلف کشور تقسیم می‌شود.

معاون اشتغال، توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: بی‌تردید هدف‌گذاری صورت گرفته به نوعی در نظر گرفته شده تا این تسهیلات برای به حرکت درآوردن تولید و توسعه اشتغال در کشور باشد.

این مسئول با اشاره به میزان تسهیلات ارائه شده به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به تفکیک تشریح کرد: بانک مرکزی 80 هزار میلیارد ریال، بانک رفاه 10 هزار میلیارد ریال و صندوق مهر رضا 10 هزار میلیارد ریال در راستای این طرح به بنگا‌ه‌های اقتصادی کوچک و متوسط اعطا می‌کنند.

طایی با اشاره به محل مصرف تسهیلات جدید 100 هزار میلیاردی یادآور شد: بی‌تردید این تسهیلات برای طرح‌های ایجادی در نظر گرفته نشده و تنها به تأمین نقدینگی مورد نیاز و طرح‌های توسعه محور واحدهای اقتصادی تعلق می‌یابد.

معاون اشتغال، توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: البته واحدهای اقتصادی به خصوص بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط نیازمند سرمایه در گردش هستند که متأسفانه در طول سه سال گذشته هیچگونه تسهیلات بانکی مورد نیاز به این واحدهای تولیدی اعطا نشده است.

این مسئول با اشاره به اهداف دولت تدبیر و امید در حوزه تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: از کنترل و مهار تورم توسعه تولید، گسترش اشتغال و کاهش رکود از اهداف دولت بوده و لازم است این اهداف پیگیری شود چرا که کنترل تورم و کاهش رکورد با افزایش تولید و اشتغال ارتباط تنگاتنگ دارد.

همچنین در این دیدار استاندار قزوین با تشریح ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان قزوین عنوان کرد: بخش عمده مردم قزوین را شاغلان در مراکز صنعتی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/2667/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول