اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع و آبخیزداری زنجان خبر داد

اجرای 8 پروژه پخش سیلاب در زنجان

مدیر کل منابع و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی سال‌های اخیر تعداد هشت پروژه پخش سیلاب در زنجان اجرا شده است.

اجرای 8 پروژه پخش سیلاب در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری ظهر امروز در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و روحانیون پیرامون صیانت از منابع طبیعی به ارزش‌های زیست محیطی مراتع اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری علوفه‌، کنترل فرسایش چرخه زنجیره غذایی، شبکه حیات وحش و تنوع زیستی از جمله مهم‌ترین ارزش‌های زیست محیطی مراتع به شمار می‌روند.

وی به اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان طی سال‌های اخیر اشاره و اضافه کرد: احداث هشت مورد پارک جنگلی که در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و ابهر بوده است از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

مدیر کل منابع و آبخیزداری استان زنجان افزود: جنگل کاری حاشیه اتوبان زنجان- قزوین از دیگر اقدامات این اداره کل به شمار می‌رود.

این مسئول اجرای سه پروژه آبخیزداری در منطقه گاوازنگ زنجان را یادآور شد و تصریح کرد: هشت مورد اجرای پروژه پخش سیلاب از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان زنجان است.

اسکندری در ادامه اضافه کرد: اجرای این تعداد پروژه پخش سیلاب در استان زنجان موجب کنترل 13 میلیون متر مکعب آب و نفوذ آن به سفره‌های آب زیر زمینی شده است.

وی بیان داشت: احداث 30 دستگاه سد خاکی نیز از دیگر اقدامات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به شمار می‌رود.

مدیر کل منابع و آبخیزداری استان زنجان به اقدامات صورت گرفته در زمینه جنگل کاری اشاره و عنوان کرد: بیش از 17 هزار جنگل دست کاشت به وسعت جنگل‌های استان اضافه شده است.

این مسئول به مهم‌ترین عوامل تخریب مراتع استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: شخم و تغییر کاربری مراتع، دام مازاد و چرای مفرط مراتع و آتش سوزی مراتع از جمله مهم‌ترین این عوامل به شمار می‌روند.

اسکندری با اشاره به اعتراض‌های مردمی به اجرای مقررات در حوزه منابع طبیعی و مراجعه آنها به ائمه جمعه تصریح کرد: در این زمینه مراجع قضایی به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

وی ابراز داشت: در سال جاری در حدود 67 هزار هکتار از مراتع استان زنجان اجازه تصرف داده نشده است.

مدیر کل منابع و آبخیزداری استان زنجان گفت: فرهنگ عمومی در زمینه اهمیت منابع طبیعی در استان زنجان پایین است که باید در این زمینه تلاش شود.

این مسئول حساسیت مقام معظم رهبری در حوزه منابع طبیعی را یادآور شد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری هر سال با کشت یک نهال در روز درختکاری در صدد فرهنگسازی در این زمینه هستند.

اسکندری به جذب همیاران طبیعت توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان اشاره و اذعان داشت: در سال‌های اخیر یک هزار نفر به عنوان همیار طبیعت از خود بهره‌برداران توسط این اداره‌کل جذب شده است.

انتهای پیام/73010/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول