اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

10 درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در کشور ایرانی هستند

رئیس دانشگاه مازندران گفت: تنها 10 درصد از بازی‌های رایانه‌ای موجود در کشور بومی است.

10 درصد بازی‌های رایانه‌ای موجود در کشور ایرانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور‌ بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی دانشجوی بازی‌ساز در سالن همایش‌های دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران با اشاره به گسترش شهرنشینی و نیاز بیشتر به فضای مجازی افزود: در سال 2012 میلادی صنعت بازی‌های رایانه‌ای توانست بخش قابل ملاحظه‌ای از مبادلات جهانی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا 140 میلیون نفر از سرویس‌های گیم استفاده می‌کنند و در کشور آلمان نیز 66 درصد از جمعیت 80 میلیونی این کشور از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند، ادامه داد: در فرانسه نیز 55 درصد مردم به استفاده از این سرویس‌ها گرایش دارند و در ایران نیز 20 میلیون نفر که 60 درصد آنها را آقایان و 40 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند از سرویس‌های گیم استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه مازندران گفت: در حال حاضر در کشور 50 میلیون نسخه بازی رایانه‌ای وجود دارد که سهم ایران از تمامی این بازی‌های رایانه‌ای 10 درصد است و بازی‌های خارجی حدود 90 درصد از بازار بازی‌های رایانه‌ای کشور را به خود اختصاص دادند.

وی در ادامه افزود: این زنگ خطری برای کشور است زیرا با توجه به جنگ نرم کشورهای غربی و به ویژه آمریکا ‌علیه کشور ما، وجود این باز‌ی‌ها این امکان را برای دشمنان فراهم می‌کند که از طریق این بازی‌های رایانه‌ای وارداتی بر ذهن و افکار جوانان ما تاثیر بگذارند و ما باید در این زمینه دقت بیشتری کنیم.

احمدپور با اشاره به ابلاغ منشور اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری به سران سه قوه گفت: این‌گونه بازی‌سازی‌ها با توجه به ابعاد اقتصادی که می‌توانند به دنبال داشته باشند این امکان را دارند که به یکی از روش‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی باشند و توجه به این موضوع می‌تواند ما را در رسیدن به راهکار اجرایی برای اقتصاد مقاومتی کمک کند.

رئیس دانشگاه مازندران در پایان گفت: در این دوره مسابقات 70 درصد شرکت کنندگان از کشورهای خارجی نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه، مصر، فیلیپین و غیره هستند و این مسابقات در چهار بخش مجزا برگزار شد.

انتهای پیام/86025/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول