اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان:

خدمات پرستاری تعرفه‌گذاری شود/ با کمبود نیرو مواجهیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باید در راستای احقاق حقوق پرستاران خدمات این گروه تعرفه‌گذاری شود.

خدمات پرستاری تعرفه‌گذاری شود/ با کمبود نیرو مواجهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن جلالوند بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از پرستاران نمونه و مراکز درمانی برتر استان همدان با اشاره به قانون مصوب ارتقاء و بهره‌وری ابراز داشت: از اسفندماه سال 90 دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان یکی از سه دانشگاه علوم پزشکی در کشور این قانون را به اجرا در آورد.

وی با بیان اینکه در آن زمان برآورد نیروی مورد نیاز یک‌هزار و 500 نفر بود، ادامه داد: با این وجود تنها مجوز استخدام 500 نیرو را برای اجرای قانون دریافت کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان به این کسری نیروی هزار نفری، بازنشستگان و نیروهای خرید خدمتی را نیز اضافه کرد و افزود: با توجه به اینکه سالانه حدود یک‌صد تخت فعال نیز به تخت‌های بیمارستانی موجود در استان افزوده می‌شود، در حال حاضر در سطح استان با کسری شدید نیرو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجهیم.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پرستاری در قالب تخت ـ روز به هیچ وجه پاسخگوی مشکلات حوزه درمان و کادر پرستاری نیست، افزود: این عدم تناسب چارت سازمانی بیمارستان‌ها با تعداد پرستاران سبب شده که به پرستاران اضافه کاری اجباری تعلق گیرد که امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود از فشار کاری این عزیزان کاسته شود.

جلالوند با اشاره به وجود 16 بیمارستان دانشگاهی در سطح استان ابراز داشت: این بیمارستان‌ها در حال حاضر 2 هزار و 102 تخت بیمارستانی فعال با ضریب اشغال 64.5 درصد دارند که 2 هزار و 464 نیروی درمانی و مامایی را برای ارائه خدمات خود به کار گرفته‌اند.

وی افزود: 6 بیمارستان غیر دانشگاهی نیز در سطح استان ارائه خدمات درمانی به بیماران را برعهده دارند.

انتهای پیام/89034/ط20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول