اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس تأکید کرد

توجه به صادرات در راستای گسترش تولید انگور

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور گسترش تولید انگور باید به صادرات و تجارت این محصول توجه کرد.

توجه به صادرات در راستای گسترش تولید انگور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی انگور که در سالن اجتماعات شهدای سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: چند نکته اصلی و مهم در خصوص محصول انگور وجود دارد که اگر به آن توجه نکنیم موجب نابودی این محصول و شکست‌های متعدد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

وی افزود: نخست این است که کشاورز باید در بخش‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرد که این حمایت می‌تواند در بخش‌هایی همچون اعطای لوازم کشاورزی از جمله کود، مبارزه با آفات و سرمازدگی و بیمه با هدف جبران خسارات وارده باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی صادرات و تجارت را بخش دیگری برشمرد که باید در زمینه تولید انگور به آن توجه شود و ادامه داد: توجه به صادرات کشمش موضوع حائز اهمیتی است چراکه مصرف این محصول در داخل کشور محدود است و اگر صادرات انجام نشود تولید آن برای کشاورز به صرفه نیست؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که امروز برخی کشورهای همسایه دارند بازار را قبضه می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: کشمش به دست دلالان می‌افتد و سود حاصل از زحمت کشاورزان به دلالان می‌رسد پس باید معضل سودبری دلالان و ضرردهی کشاورزان حل شود تا کشاورز برای ادامه فعالیت‌های خود و گسترش آن تلاش کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز باغ‌های انگور شال تبدیل به کوره پز خانه شده است، اذعان کرد: باید راه‌حلی بیابیم تا تولید برای کشاورز به صرفه باشد زیرا اگر این کار برای آنان سوددهی نداشته باشد، تولید گسترش نمی‌‌یابد بنابراین باید همه مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این راستا به کشاورزان کمک کنند.

وی یادآور شد: امروز معافیت مالیاتی برای محصولی همچون پسته وجود دارد اما چنین معافیتی برای کشمش تعریف نشده است؛ زیرا افراد قدرتمندی پشت پسته هستند که نمی‌گذارند مالیات از تبدیل‌کنندگان پسته در کارخانه دریافت شود در حالی که کشمش از داشتن چنین چهره‌های قدرتمندی محروم است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رونق کشمش اقدامات متعددی را می‌طلبد که آب یکی از نکات اساسی در این حوزه است و همه باید در مورد آن دغدغه داشته و نگران آینده دشت قزوین باشند.

حسینی تصریح کرد: همه افراد در برابر این مسئله مسئول هستند و باید به هر طریق ممکن برای جلوگیری از تشدید مشکل آب تلاش کنند و گرچه آب الموت و طارم استان قزوین در اختیار استان گیلان است؛ اما می‌توان با احداث استخرهایی نسبت به ذخیره آب اقدام کرد.

انتهای پیام/77011/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول