اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

رویکرد آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت‌های والدین است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رویکرد اصلی سال جدید آموزش و پرورش فارس استفاده بهینه و مستمر از ظرفیت‌های والدین در تربیت فرزندان و دانش‌آموزان است.

رویکرد آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت‌های والدین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا آذری بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی نوجوان سالم در سخنانی اظهار داشت: عوامل محیطی مانند مدرسه سایت‌ها، صدا و سیما و گروه همسالان تاثیراتی را در ساختار تربیتی و شخصیتی نوجوانان و جوانان می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه در نظام تربیتی نقش مدیران و معلمان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: آموزش‌های صحیح در یک فرآیند مستمر در فضای آموزشی، علمی، فرهنگی و تربیتی از مقطع پایه تحصیلی مانند پیش‌دبستانی تا دبیرستانی شکل می‌گیرد که باید این آموزش در قالب ابرازهای تفریحی ورزشی انجام شود تا شاهد جامعه‌ای پویا، بانشاط و سالم باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: توجه و بهره‌گیری از ابزارهای علمی و روز دنیا مانند فیلم، عکس و تکنولوژی‌های نوین در تربیت دانش‌آموزان و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای نزد متخصصان و کارشناسان امور تربیتی برخوردار است.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این جشنواره در سخنانی ابراز داشت: پس از فراخوان در ابتدای مهر ماه سال جاری بیش از یک‌هزار دانش‌آموز آثار خود را در زمینه‌های ساخت فیلم‌های کوتاه، مقاله‌نویسی، روزنامه دیواری، نقاشی و عکاسی از سراسر استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و پس از داوری از 117 اثر برتر در این آیین تجلیل شد.

غریب زارع خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره نسبت به گذشته چهار برابر رشد داشته که نشان از استقبال نوجوانان و جوانان به امور تربیتی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: پرهیز از مصرف سوء مواد مخدر، دخانیات، خشونت و ترویج شیوه زندگی سالم در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره استانی بوده است.

انتهای پیام/2448//ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول