اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

زکات جمع‌آوری شده صرف اشاعه فرهنگ نماز شود / ستادهای اقامه نماز باید عضو ستاد تسهیلات نوروزی باشند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده باید بیشتر صرف نماز و اشاعه فرهنگ آن شود، خطاب به مسئولان این ستاد گفت: ستادهای اقامه نماز باید عضو ستاد تسهیلات نوروزی باشند.

زکات جمع‌آوری شده صرف اشاعه فرهنگ نماز شود / ستادهای اقامه نماز باید عضو ستاد تسهیلات نوروزی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی صبح امروز در گردهمایی مدیران ستاد اقامه نماز سراسر کشور با اشاره به آیه‌ای بر لزوم حضور مدیران ستاد اقامه نماز در بین مردم و دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: مدیری که تنها در دفتر کاری خود بنشیند کتاب مسطور است و هیچ کدام از دبیران ستاد اقامه نماز در استان‌ها نباید همه ساعات را در دفتر کاری بگذراند.

وی با بیان اینکه در جاهایی در بحث نماز خیلی «شُل» عمل می‌کنیم به کنایه گفت: با این روند باید یک «مکتب شلیسم» راه بیندازیم چرا که در عسلویه ستاد اقامه نماز حضور ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه علت این است که نهضتی‌ها وارد کار نماز شده‌اند، گفت: در ترویج نماز، اداری عمل شده است.

وی در تشریح این مطلب افزود: نهضت سوادآموزی شعبه‌ای از آموزش و پرورش است.

قرائتی با بیان اینکه برنامه کاری سال آینده باید بر مبنای رفع مشکلات باشد، عنوان داشت: رؤسای اقامه نماز در استان‌ها باید قوی‌تر عمل کرده و در همه مباحث ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: من هر کجا می‌روم شاید افرادی باشند که بگویند دفعه اولی است که تو را می‌بینیم پس من مقصرم که محسن قرائتی که سالی 100 سفر می‌رود همه دبیرستان‌ها را نرفته‌ام.

قرائتی با تاکید بر لزوم حضور مسئولان اقامه نماز در بین نوجوانان، جوانان و همه اقشار گفت: وقتی لیسانس مملکت در طول عمر 30 ساله‌اش من را ندیده چگونه می‌توانم در وی نفوذ کنم؟

وی خطاب به مسئولان اقامه نماز کشور ابراز داشت: شما را قسم می‌دهم بیش از دو ساعت پشت میز ننشینید شما قادر و متدین هستید و تجربه دارید، نباید به میز دوخته شوید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه گفت: اگر هر کدام از مسئولان ستاد اقامه نماز در دبیرستان‌ها حضور یابند در اشاعه فرهنگ نماز بسیار موثر است.

وی با اشاره به انتشار برخی از کتب و توزیع آن بین ستادهای اقامه نماز در سراسر کشور خواستار آن شد که دبیران ستادها این کتب را به خوبی مطالعه کنند و عنوان داشت: بر موضوع مطالعه همت بیشتری بگمارید.

قرائتی با بیان اینکه ما کم مطالعه می‌کنیم اذعان داشت: توجه به امر مطالعه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ نماز باید هزینه کرد، ادامه داد: سه سال پیش وقتی به همدان آمدیم، میزان جمع‌آوری زکات در آن کم بود اما امروز نزدیک به 8 میلیارد تومان زکات در همدان جمع‌آوری شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه این زکات جمع‌آوری شده باید بیشتر صرف نماز و اشاعه فرهنگ آن شود، ابراز داشت: 27 بار در قرآن، واژه زکات و نماز در کنار هم آورده شده و این به معنای توجه به نماز است.

وی خطاب به مسئولان ستاد اقامه نماز گفت: شما باید بروید در کمیته امداد فریاد بکشید که این وضع چرا این گونه است؟ البته مشکل کمیته هم این است که اداری است.

قرائتی با تأکید بر اینکه باید از پشت میزنشینی فاصله گرفت ابراز داشت: اول خودمان باید از پشت میز بلند شویم و یک ساعت به اداره برویم و بقیه ساعات را به دبیرستان‌ها برویم چون در اداره که کاری نیست.

وی با بیان اینکه در بحث نماز آن‌گونه که باید کار نکرده‌ایم، افزود: در این زمینه باید بیش از این کار کرد و دبیران ستاد اقامه نماز استان‌ها باید بی‌اعتنایی‌هایی که از سوی برخی مسئولان رخ می‌دهد را اعلام کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به دبیران ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در راستای انجام عملکرد در استان‌ها تاکنون از شماها تریبون تشر ندیده‌ام، گفت: هر مسئولی که در بحث نماز کوتاهی می‌کند باید اعتراض کنید.

وی با تأکید بر اینکه ستادهای اقامه نماز کشور باید در ستاد تسهیلات نوروزی عضو باشند تأکید کرد: شما دبیران ستاد اقامه نماز باید از پشت میز بلند شوید و کتاب‌هایی که در زمینه نماز منتشر می‌شود را نیز خود بخوانید.

قرائتی ادامه داد: دبیران ستاد اقامه نماز در سراسر کشور باید عملکرد متفاوتی نسبت به خوب و بدها داشته باشند و یکسان عمل نکنند و در مواقع نیاز از تشر و توبیخ بهره گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر «توبیخ» در ستاد مرده است عنوان داشت: حرکت کنونی خیلی خیلی ضعیف است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید بدانید در امر تبلیغ و ترویج و سخنرانی در بحث نماز قشر کودکان اولویت بیشتری حتی نسبت به مسئولانی چون استانداران دارند.

انتهای پیام/89004/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول