اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس:

نیکوکاری مردم ایران ستودنی است

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس گفت: نیکوکاری مردم ایران در هر مرحله و دوره‌ای ستودنی بوده است.

نیکوکاری مردم ایران ستودنی است

روح‌الله عباسپور امروز به مناسبت روز نیکوکاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: خدمت به افراد محروم، یاری مستمندان و دستگیری از اقشار بی‌بضاعت جزو اصول لاینفک دینی و اسلامی ما است که مسلمانان در هر گروه و اقشاری باید در راستای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر که توانایی کافی برای اداره و مدیریت مالی ندارند اهتمام بورزند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم اهمیت احسان و نیکوکاری را به خوبی برای هدایت بیشتر بشر امروز آشکار کرده است که پیامبر رسالت نیز بارها و بارها خود پیشتاز کمک و نیکوکاری بوده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه امت‌های واحد اسلامی امروز در آستانه پیشرفت و تحول قرار دارند، ابراز داشت: یکی از اهداف خصمانه دشمن تلاش برای پراکنده‌سازی آرا و نظرات گروه‌های مسلمانان از یکدیگر است که بر این اساس مشخص می‌شود امروز اتحاد محور و شاخصی برای حرکت است که مسئله دستگیری از نیازمندان نیز در همین راستا است.

این مسئول ابراز داشت: احسان و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه از منظر آیات و روایات و نیز مطابق با سیره و سنت امامان معصوم (ع) بسیار پسندیده و مورد سفارش بوده است که اولیا الهی و بزرگان شیعه خود نیز بر این موضوع تأکید داشته و دیگران را نیز به این امر توصیه می‌کردند.

وی پیرامون ضرورت نیکوکاری در جامعه کنونی بیان کرد: در عرف اجتماع و عالم شعر و شاعری نیز همواره کمک به هم‌نوع و تلاش برای کاهش درد و رنج قشر آسیب‌پذیر مورد سفارش قرار گرفته است تا جایی که در اشعاری از شاعر به‌ نام ایرانی سعدی شیرازی که بر روی درب سازمان ملل نیز نقش بسته است کمک به هم‌نوع امری مقدس و وصف‌ناپذیر برشمرده شده است.

عباسپور در پایان در خصوص ضرورت تعامل و کمک به همدیگر برای عبور از شرایط کنونی اقتصادی ابراز داشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور و گرانی‌های اخیر وظیفه تک‌تک ملت مسلمان این است که به کمک یکدیگر بشتابند تا در ایام عید نوروز شاهد گشایش لبخند رضایت‌مندی بر چهره‌های افراد و قشر‌های کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در جامعه باشیم.

انتهای پیام/77005/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول