اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری جشن خودکفایی 4 هزار مددجوی کمیته امداد سیستان و بلوچستان

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان، از برگزاری جشن خودکفایی برای 4 هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان در سطح ملی خبر داد.

برگزاری جشن خودکفایی 4 هزار مددجوی کمیته امداد سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محسن مسعودیان راد، اظهار داشت: جشن خودکفایی برای چهار هزار مددجوی زیر پوشش جز برنامه‌های محوری کمیته امداد است که تاکنون سه هزار نفر شناسایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: جشن خودکفایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان در یک مراسم ملی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود که در این جشن مجموعاً 120 هزار مددجو در سطح کشور خودکفا خواهند شد.

وی به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی حلقه مفقوده توانمندسازی مددجویان به حساب می‌آید و به دنبال آن هستیم موانعی را که پیش روی افراد در حال تحصیل وجود دارد، شناسایی و شرایط حضور دانش آموزان را در مدارس فراهم کنیم.

مسعودیان راد، تصریح کرد: تاکنون حدود 40 هزار دانش‌آموز و پنج هزار دانشجوی زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که امیدواریم با خدمات بیشتر در انجام فعالیت‌های فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان فعال‌تر عمل کنیم.

وی افزود: در بخش آموزش خانواده‌ها با جدیت، تلاش و پیگیری‌های همکاران اتفاقات مبارکی در پیش داریم و دختران در آستانه ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل و دختران بازمانده از ازدواج گروه‌هایی هستند که بیشترین توجه به آنها شده است.

وی به برگزاری آموزش‌های غواصی در نقاط دور افتاده شهرهای ساحلی اشاره کرد و گفت: نخستین دوره آموزش غواصی در چابهار با سرانه آموزشی 50 میلیون ریال برای هر نفر پیش بینی شد که در ابتدا 30 نفر شناسایی شدند و دوره اول برای 15 نفر برگزار شده است.

این مسئول اضافه کرد: اکنون روستاها در منطقه سیستان که در گذشته مولد بودند و تولیدات شهرنشینان را فراهم می‌کردند امروز متروکه شده، علاوه بر این تاریخ و تمدن اسلامی در حال از بین رفتن است.

وی یکی از فعالیت‌های امداد را احیای هنرهای بومی و صنایع دستی فراموش شده در روستاها عنوان کرد و یاد آور شد: این در جریان اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار خواهد بود.

مسعودیان‌راد، با بیان اینکه عمده فعالیت‌های کمیته بالغ بر 61 درصد در بخش خدمات، 21درصد دامپروری، 7درصد کشاورزی و 6 درصد در صنایع دستی است، افزود: کمیته امداد ظرفیت بالقوه، مقبولیت و امکانات آموزش خوبی دارد اما بسترها برای حضورش در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم نیست.

انتهای پیام/75009/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول