اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون پزشکی مؤسسه خیریه حضرت علی‌اصغر (ع) کاشان:

600 کودک در کاشان مبتلا به سرطان هستند/نبود مرکز درمانی بیماران سرطانی در کاشان

مسئول کمیسیون پزشکی مؤسسه خیریه حضرت علی‌اصغر (ع) کاشان تعداد بیماران سرطانی در این شهرستان را 600 نفر اعلام کرد.

600 کودک در کاشان مبتلا به سرطان هستند/نبود مرکز درمانی بیماران سرطانی در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پیام یزدی‌پور در آئین گلریزان کودکانی سرطانی این شهرستان اظهار داشت: طرح حمایت از کودکان سرطانی توسط مؤسسه از چهار سال قبل با انجام همایش شیرخوارگان حسینی توسط هیئت علی اصغر(ع) مسجد صادقیه کاشان با هدف خدمات‌درمانی آغاز شد.

وی افزود: طی چهار سال گذشته وقایع تلخ و شیرین زیادی رقم خورد تا این وقایع تبدیل به طرح و ایده حمایت از کودکان سرطانی در منطقه شد و با برگزاری جشن گلریزان به طور رسمی فعالیت‌های مؤسسه در این بخش آغاز شد.

به گفته وی سالانه 160 هزار کودک در سراسر جهان مبتلا به بیماری سرطان می‌شوند که از این تعداد 90 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

مسئول کمیسیون پزشکی مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) کاشان خاطرنشان کرد: تعداد بیماران سرطانی در این شهرستان 600 نفر است که از این تعداد 10 نفر کودک مبتلا به بیماری‌های خاص هستند.

وی در ادامه خواستار تأسیس مرکز درمانی بیماران کودکان سرطانی در شهرستان کاشان شد و افزود: سرزمین ایران سرزمین مهر و محبت و انسان‌دوستی و کاشان، شهرستان دارالمؤمنین است لذا شایسته چنین شهرستانی نیست بیماران سرطانی آن سرگردان و آواره دیگر شهرهای کشور باشند و از داشتن یک مرکز درمانی بیماران سرطانی محروم باشند.

یزدی‌پور حمایت‌های خیرین به بیماران سرطانی را ارزشمند خواند و بیان داشت: با یک بار کمک کردن به بیماران سرطانی و یا یک بار دیدار علی دایی از مرکز محک مشکل هزینه‌های درمانی بیماران برطرف نمی‌شود دیدار از بیماران سرطانی و کمک به آنها باید دائمی باشد.

وی در ادامه از مسئولان شهرستان کاشان خواستار همکاری و حمایت برای رفع موانع بر سر راه تأسیس مرکز درمانی کودکان سرطانی در این شهرستان شد.

رئیس مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) کاشان نیز در این همایش گفت:  100 خانوار تحت پوشش مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) کاشان هر دو ماه یکبار سبد کالاهای اساسی مورد نیاز خود را از این این مؤسسه دریافت می‌کنند.

علی جعفری افزود: مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) کاشان از ابتدای فعالیت خود از سال 85 تاکنون توانسته است با کمک خیرین این شهرستان خدمات قابل توجهی در سه بخش خانواده، آموزشی و بهداشتی درمانی به خانواده‌های نیازمند و افراد بی‌بضاعت شهرستان کاشان داشته باشد.

رئیس مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) کاشان، ارائه خدمات درمانی و دارویی توسط پزشکان عضو مؤسسه، تهیه جهیزیه برای خانواده‌های تحت پوشش، ارائه وام‌های ضروری، تهیه لوازم التحریر و کتب درسی دانش‌آموزان خانواده‌ها بی‌بضاعت را از جمله خدمات ارائه شده توسط این مؤسسه است.

وی، همچنین با اشاره به اجرای طرح و ایده حمایت از کودکان سرطانی منطقه همزمان با اجرای طرح سنجش سلامت شیرخوارگان حسینی و شناسایی کودکان سرطانی گفت: این طرح از دو سال قبل به درخواست خانواده‌های بیماران خاص پیگیری و امروز اولین جشن گلریزان حمایت از کودکان سرطانی با حمایت پزشکان عضو مؤسسه و خیرین شهرستان تحقق یافته است.

جعفری در ادامه کمک‌های انجام شده برای حمایت از کودکان سرطانی تحت پوشش این مؤسسه خیریه را چشمگیر خواند و تأکید کرد: برای حمایت از کودکان سرطانی منطقه کاشان نیازمند مساعدت و کمک‌های بیشتری از سوی خیرین شهرستان هستیم.

انتهای پیام/2406/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول