اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشدار داد

وابستگی 90 درصدی صنعت ایران به منابع بانکی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت ما دارای مشکل است و بانک‌محور شده‌ایم و وابستگی 90 درصدی صنعت به منابع بانکی یک خطر است.

وابستگی 90 درصدی صنعت ایران به منابع بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رحمانی امشب در جلسه مشترک کارگروه صنایع و معادن استان کرمان با کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قوانین و مقررات فرمودند که مجلس و دولت قوانین معارض را حذف و یا قانون‌گذاری جدید انجام دهند.

وی ابراز داشت: ما به عنوان مجلس شورای اسلامی بخش خصوصی را در تمام تصمیم‌گیری‌ها وارد کرده‌ایم و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان عضو ثابت بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت فعال شده است و بخش خصوصی باید قوانینی که مانع کار است را مطرح کنند.

رحمانی ادامه داد: قانون معدن را دو، سه سال قبل اصلاح کردیم و خانه معدن و بخش معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی پای کار بودند و اصلاحات توسط بخش خصوصی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: کرمان بهشت معادن ایران است و ظرفیتی برای کشور به شمار می‌رود که می‌طلبد قانون معادن در استان کرمان مورد بررسی قرار گیرد و موانع موجود شناسایی شود.

رحمانی اذعان داشت: بدنه کارشناسی دولت و بخش خصوصی کارشناس و امین مجلس شورای اسلامی هستند و اصلاح ماده 24 قانون معدن را اصلاح و به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم.

وی بیان داشت: با پیشنهاد مجلس برای بررسی موانع زیست محیطی کارگروهی با حضور استاندار به عنوان رئیس کارگروه با عضویت نمایندگان مجلس و بخش خصوصی باید تشکیل شود و در استان تصمیم‌گیری‌ها را انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس گفت: صنعت ما دارای مشکل است و بانک‌محور شده‌ایم و وابستگی 90 درصدی صنعت به منابع بانکی یک خطر است.

رحمانی عنوان کرد: فروش سهام و اوراق مشارکت باید در دستور کار قرار گیرد و ابزارهای مالی را فعال کنیم که یک شبه و دو شبه نمی‌شود و باید ساختارها ایجاد شود.

وی افزود: صندوق توسعه یکی از منابع مالی کشور است که متعلق به بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند از آن استفاده کند و مقام معظم رهبری و مجلس هم حساس هستند که این منابع در بخش تولید هزینه شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سهم تولید از محل هدفمندی یارانه‌ها داده نشد و بانک‌ها 37 درصد باید به بخش صنعت و معدن می‌دادند که بانک مرکزی می‌گوید، رقم پرداختی 29 درصد است.

رحمانی با اشاره به اینکه 20 درصد منابع صندوق توسعه در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است، بیان داشت: 14 درصد معوقات بانکی متعلق به بخش تولید است.

وی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به عنوان افرادی کارشناس یاد کرد و افزود: حضور سردار حسین فتاحی از نمایندگان استان کرمان در مجلس در کمیسیون صنایع و معدن مجلس مفید و مؤثر است.

رحمانی با اشاره به اینکه بانک‌های ایران در کسب سود رتبه نخست را در دنیا طی سال گذشته کسب کردند، افزود: در دنیا صندوق‌های سرمایه‌گذاری عملکرد خوبی دارند.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول