اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور عنوان کرد

آغاز حرکت نوین خیرین مدرسه‌ساز در اسلامشهر

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: حرکت نوینی در امر مدرسه‌سازی از سوی خیرین در اسلامشهر آغاز شده است.

آغاز حرکت نوین خیرین مدرسه‌ساز در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر رضا حافظی شامگاه امروز در پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اسلامشهر اظهار داشت: در شهرستان اسلامشهر حرکت نوینی از سوی خیرین مدرسه‌ساز آغاز شده که به عنوان الگویی برای  حضور و مشارکت آحاد مردم در امر مدرسه‌سازی است.

وی افزود: مشارکت دانش‌آموزان نونهال در امر مدرسه‌سازی باعث شده است که با کمک‌های این افراد و مهرورزان کوچک مدرسه‌ای در این منطقه احداث شود و خود دانش‌آموزان در تأمین فضاهای آموزشی مشارکت کنند.

وی بیان داشت: این حرکت دانش‌آموزان در اسلامشهر، انگیزه‌ای به وجود آورده که امروز معلمان و اولیای دانش‌آموزان به اندازه وسعشان در این امر خیر سهیم شوند و مشارکت نمایند.

حافظی با اشاره به حضور بیش از 12میلیون دانش‌آموز در کشور، تاکید کرد: اگر فرهنگ مدرسه‌سازی در بین جامعه دانش‌آموزی کشور نهادینه شود، در تأمین فضاهای آموزشی مشکلات کاهش چشمگیری را خواهد داشت.

 

*حضور 500 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 500 هزار خیر مدرسه‌ساز در  کشور و قریب به یک‌هزار نفر خیر مدرسه‌ساز نیز در خارج از کشور و در اقصی نقاط جهان وجود دارد که، با مشارکت آنها  بیش از 30 در صد مدارس موجود در کشور، در طی مدت 16 سال گذشته به دست این خیرین احداث شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: در طی یک‌سال گذشته بالغ بر 1074 میلیارد تومان از سوی خیرین تعهدات انجام شده و از 6800 مدرسه نیمه تمام مانده در دولت گذشته، تعداد800 واحد آموزشی توسط خیرین تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.     وی بیان داشت: رسیدن به جامعه‌ای متعالی در گرو تعلیم و تربیت است و این امر نشانگر ارزش والای مدرسه سازی است و  پشتوانه حرکت‌های اجتماعی و فرهنگی در دوران‌های مختلف تاریخی این سرزمین، باورهای دینی و غیرت مردم می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از علل شیوع بزهکاری بیسوادی و کم سوادی است، گفت: 81 درصد از مجرمان اجتماعی تحصیلاتشان کمتر از سوم راهنمایی و از نظر سنی در میانگین سنی قرار گرفته‌اند که اگر در مدرسه باقی می‌ماندند شاید دچار این معضل نمی‌شدند.

در خاتمه برنامه های پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اسلامشهر، گلریزان هدایا و کمک‌های خیرین انجام شد که در حاشیه این گلریزان دانش‌آموزان مدرسه شاهد حضرت فاطمه زهرا (س) اسلامشهر با شکستن قلک‌های پس‌انداز خود، مبلغ جمع شده را به امر مدرسه‌سازی اهدا کردند.

خیرین در این مراسم با اهدای مبالغی و تعهداتی در زمینه نوسازی و تجهیز مدارس در این امر خیر مدرسه سازی مشارکت کردند و پایان مراسم از خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل  به عمل آمد.

قابل ذکر است که خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان اسلامشهر در طی یکسال گذشته به 80 درصد از تعهدات خود عمل کرده و بالغ بر 425 میلیارد ریال در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی سهیم شدند.

انتهای پیام/2302/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول