اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود:

ماهی‌ قرمز در آب‌های آزاد رهاسازی نشود

رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود گفت: ماهی‌های قرمز پس از پایان نوروز نباید در آب‌های آزاد مانند دریا رهاسازی شوند بلکه بهتر است در مکان‌های بسته مانند چاه و یا حوضچه بمانند.

ماهی‌ قرمز در آب‌های آزاد رهاسازی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، علی‌اصغر شریفی عصر امروز در جلسه دامپزشکی این شهرستان با بیان اینکه ماهی قرمز از گونه کپورچه‌ها است، اظهار کرد: ماهی قرمز را ماهی طلایی، ماهی گلی و ماهی حوضی نیز می‌گویند.

وی ماهی قرمز را همه چیزخوار دانست و تصریح کرد: زیستگاه اصلی آنها در سیبری و جنوب شرقی آسیا بوده و اهلی‌سازی و پرورش ماهی قرمز یک‌هزار سال قبل در چین صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود یادآور شد: استفاده از ماهی قرمز در سفره هفت سین ایرانیان از دوره هخامنشیان به عنوان نماد حرکت و برکت بوده است.

این مسئول استفاده از ظرف‌های دهان گشاد برای نگه‌داری ماهی قرمز در خانه و سفره هفت‌سین و تولید اکسیژن بیشتر را مناسب‌تر دانست و گفت: برای ضدعفونی ظروف و نگه‌داری ماهی می‌توان از نمک طعام یا پرمنگنات پتاسیم، پرکلرین و بتادین استفاده کرد.

وی به تهیه ماهی از مراکز مجاز که دارای مجوز فروش موقت ماهی زینتی هستند و خودداری از خرید ماهی از دستفروشان و دوره‌گردها تأکید کرد.

شریفی با بیان اینکه از خرید ماهیان مریض و بی‌حال و دارای لکه‌های سفید روی پوست بدن خودداری شود، افزود: در صورت مریض شدن ماهی و یا تلفات سریعاً موارد مریض و تلف شده  از بقیه ماهی‌ها جدا شود.

وی بی‌حال بودن ماهی، تاخوردن باله‌ها، ظهور لکه‌های سفید یا قرمز روی بدن پیدا شدن لکه‌های ابرمانند روی بدن، پریدن از آب، مالیدن بدن به دیواره‌ها یا کف و... را از نکات شناسایی ماهیان بیمار عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با در نظر گرفتن مکان‌های بسته مانند حوضچه و چاه برای آزاد سازی ماهیان قرمز پس از ایام نوروزی و جلوگیری از رهاسازی آنها در آب‌های آزاد مانند دریا و رودخانه‌ها از انتشار احتمالی آلودگی به دیگر آبزیان جلوگیری شود.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول