اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی پاکدشت

فرماندار پاکدشت بر استقبال شایسته از مسافران نوروزی تاکید کرد

فرماندار شهرستان پاکدشت با تاکید بر تمهیدات لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی در شهرستان گفت: ایام آغاز سال نو و سفرهای نوروزی زمان مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری شهرستان پاکدشت است.

فرماندار پاکدشت بر استقبال شایسته از مسافران نوروزی تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، علیرضا قاسمی‌‌فرزاد در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی تاکید کرد: ستاد تسهیلات نوروزی امسال کار خود را زودتر آغاز می‌کند تا بتواند خدمت‌رسانی خود را در خور و شأن مردم و زائران امام رضا (ع) انجام دهد و متولیان و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان باید با حضور قدرتمند خود برای میهمانان و همشهریان در طول ایام نوروز اطمینان قلبی و سفری ایمن ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و ابلاغ دستورالعمل تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی توسط مقام عالی وزرات کشور و استاندار تهران باید همه دستگاه‌ها و نهادها نسبت به اجرای وظایف محوله تلاش و جدیت لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام نوروز اظهار داشت: ایام آغازین سال نو و سفرهای نوروزی مناسب‌ترین زمان برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری شهرستان است و در ارتباط با اهمیت گردشگری و نقش آن در پیشرفت و توسعه اقتصادی شهرستان و معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان با هماهنگی دستگاه‌ها می‌توان اقدامات خوبی انجام داد و همه اعضای این ستاد باید در نوروز امسال با نظارت در ابعاد مختلف علاوه بر مرتفع ساختن ضعف‌های سالیان گذشته در جهت رفاه بیشتر مهمانان نوروزی گام بردارند.

فرماندار شهرستان پاکدشت تصریح کرد: برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که مسافران و زائران حتی اگر برای چند دقیقه در پاکدشت توقف دارند بتوانند از فرصت خود بهترین بهره را ببرند.

قاسمی فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن کمیته‌های سیزده‌گانه استقبال از میهمانان نوروزی و شرح وظایف این کمیته‌ها گفت: فعالیت مناسب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان مستلزم هماهنگی ادارات با یکدیگر است و خواستار مساعدت ادارات و دستگاه‌های اجرایی در تامین شرایط مناسب برای استقبال از میهمانان نوروزی شد.

فرماندار شهرستان پاکدشت ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را رضایت‌مندی شهروندان عنوان کرد و گفت: رضایت مردم دارای اهمیت بالایی است و باید دستگاه‌های اجرایی عملکرد قابل قبولی در ستاد تسهیلات سفر داشته باشند.

وی بر آمادگی دستگاه‌های امدادی و بحران در این ایام تاکید کرد و گفت: تمام متولیان و دستگاه‌های اجرایی باید در بحث مدیریت بحران نیز هوشیاری لازم را داشته باشند.

بر پایه این گزارش، نقش محوری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و افزایش گشت‌های انتظامی و ایجاد امنیت برای مسافران و شهروندان، تامین و ذخیره‌سازی مایحتاج ضروری مردم، زیباسازی ورودی‌های شهر با توجه به منتسب و متصف بودن شهرستان پاکدشت به صفت شهر گل و گیاه و ارائه چهره متفاوت شهر نسبت به سال‌های گذشته، لکه‌گیری و آسفالت خیابان‌های اصلی و نظافت عمومی شهر، کنترل و تنظیم بازار و نظارت جدی بر قیمت‌ها و ارائه خدمات مناسب اصناف و بازاریان، آماده‌باش مراکز درمانی، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی، کشیک و آماده باش نمایندگی امداد خودرو، مراکز هلال احمر، نانوایی‌ها و ... ، نظارت بیشتر بخشداران و شهرداران بر ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح روستا و شهرها، نظارت بر صنوف و عرضه مواد غذایی بین راهی در ارتباط با رعایت بهداشت و قیمت مواد غذایی، آماده‌باش پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت و آراستگی مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی و مدارس برای اسکان مسافران نوروزی، آمادگی سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای ارائه خدمات و ... از مهمترین مباحث مطروحه در این نشست بود.

اعضای ستاد در ادامه جلسه به گزارش اقدامات انجام شده و بیان میزان آمادگی دستگاه خود در ایام نوروز پرداختند.

گفتنی است، جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی به ریاست فرماندار شهرستان پاکدشت و با حضور معاونان فرماندار و تمام اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری با هدف اصلی این نشست، خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ک/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول