اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

انتظار 13 ساله مادر شهید برای یک پلاک

مادر شهید محمد بندرچی گفت: فرزندم مفقودالاثر بود و همیشه حتی وقتی اسرا برمی‌گشتند، منتظر برگشت او بودم اما از محمد خبری نشد تا اینکه پس از 13 سال فقط پلاکش را برایم آوردند.

انتظار 13 ساله مادر شهید برای یک پلاک

فاطمه بیگم مجابی مادر شهید محمد بندرچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: محمد 16 ساله بود و یک سالی هم بود که به جبهه می‌رفت و هرازگاهی هم به مرخصی می‌آمد.

آخرین باری که به مرخصی آمده بود، وقتی که داشت می‌رفت، از نیروهای گردانش عقب مانده بود. با عجله رفتم جلو از زیر قرآن ردش کردم. موقع رفتن دست تکان داد و گفت: مادر اگر مرا ندیدی، حلال کن.

این را که گفت تمام وجودم لرزید و با خودم گفتم: چرا این دفعه محمد این طوری بود؛ مگر قرار است دیگر برنگردد.

چند روزی که از رفتنش می‌گذشت همه حرف‌هایش را مرور می‌کردم تا از آن نتیجه‌ای بگیرم، اما هنوز در حال دو، دو تا بودم که خبر شهادتش را آوردند، ولی مفقودالاثر بود.

باور کردن شهادتش برایم خیلی سخت بود و در تمام این سال‌ها امیدوار بودم که او برگردد. حتی وقتی اسرا برگشتند شربت می‌پختم و خانه را آماده می‌کردم تا او به خانه بیاید. اما از محمد خبری نمی‌شد تا اینکه پس از 13 سال فقط پلاکش را برایم آوردند.

دانش‌آموز شهید محمد بندرچی در تاریخ پانزدهم خرداد سال 49 در شهر قزوین به دنیا آمد و در چهارم دی ماه سال 65 در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید که پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال 76 پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

پدر شهید محمد بندرچی اسماعیل نام داشت و معلم بود، این شهید بزرگوار دانش‌آموز دوم متوسطه در رشته تجربی بود. که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

انتهای پیام/77009/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول