اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان:

ظرفیت تولید برق در کشور 70 هزار مگاوات است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: ظرفیت تولید برق در کشور 70 هزار مگاوات است.

ظرفیت تولید برق در کشور 70 هزار مگاوات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان رسول موسی‌‌الرضایی ظهر امروز در چهارمین همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه‌های بخار در اصفهان اظهار کرد: سرمایه‌گذار این برنامه به صورت قطعی در راستای رسیدگی به مشکلات محیط زیست و مشکلات نیروگاهی‌های نسبت به برگزاری این همایش اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این همایش در راستای اعتلای صنعت برق و رسیدگی به وضعیت نیروگاه‌های کشور برگزار شده است، اضافه کرد: امروز بیش از 120 سال از زمان راه‌اندازی صنعت برق در کشور می‌گذرد و نخستین چراغی که در کشور روشن شده به بیش از 120 سال پیش اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با تأکید بر اینکه طی این سال‌ها صنعت برق فراز و نشیب‌های بسیاری را در سطح کشور طی کرده است، تصریح کرد: البته استان اصفهان در زمینه توسعه صنعت برق در کشور کارنامه درخشانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 100 سال از راه‌اندازی نخستین نیروگاه بخش خصوصی در کشور می‌گذرد، ادامه داد: تا پیش از سال 1341 صنعت برق در کشور ساز و کار ساختاری نداشته، اما پس از آن نسبت به رسیدگی به این وضعیت اقدامات لازم در کشور صورت گرفته است.

موسی‌الرضایی با بیان اینکه هر ساله در نیروگاه‌های گازی کشور 26 هزار مگاوات برق تولید شده که  16 هزار مگاوات قابل تبدیل به سیکل ترکیبی است، تاکید کرد: تبدیل این 16 هزار مگاوات برق به سیکل ترکیبی سبب صرفه‌جویی 11 میلیارد سوخت در کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین تبدیل این میزان برق به سیکل ترکیبی سبب صرفه‌جویی چهار میلیاردی یورو و ارز می‌شود و از تولید آلاینده‌های جوی جلوگیری می‌کند، افزود: در سال‌‌های نخست انقلاب ظرفیت تولید برق در کشور هفت هزار و 400 مگاوات بوده، اما در حال حاضر ظرفیت تولید برق در کشور 70 هزار مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه کارنامه وزارت نفت و نیرو در زمینه تولید و توزیع برق در سطح کشور درخشان است، گفت: تکمیل بخش بخار نیروگاه‌های گازی کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/63004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول