اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

مشکل عمده سینما بیشتر مشکلات حقوقی اسناد سینماهاست

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی مشکل عمده در زمینه سینما را مشکلات حقوقی اسناد سینماها دانست.

مشکل عمده سینما بیشتر مشکلات حقوقی اسناد سینماهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن میلانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی دارای صبغه فرهنگی و تاریخی ممتاز بوده و بستری مناسب برای پرورش بزرگان و چهره‌های شهیر عرصه تاریخ، فرهنگ و ادب محسوب می‌شود، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با داشتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بسیار می‌تواند در جریان‌سازی توسعه فرهنگی و هنری کشور مؤثر باشد.

وی با اشاره به عملکرد حوزه هنری آذربایجان شرقی در سال 92 خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌های تخصصی، اجرای جشنواره های متعدد استانی و کشوری، تولید آثار هنری از قبیل فیلم، موسیقی و انتشار کتاب و ویژه نامه‌ها از جمله اقدامات حوزه هنری استان برای توسعه و بسط فعالیت‌های هنری و فرهنگی در سطح آذربایجان شرقی بوده است.

میلانی همچنین با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گفت: فیلم کوتاه آنا و مهتاب امسال تولید شد و در سال آینده نیز حوزه هنری برای ساخت فیلم بلند برنامه دارد.

وی با بیان اینکه تئاتر ارزشی و دینی مورد حمایت حوزه هنری است، اظهار کرد: تئاتر یک هنر ارزشی به حساب می‌آید که می‌تواند زمینه‌ساز انتقال معانی و مضامین دینی و ارزشی در نهاد جامعه باشد.

میلانی گفت: تئاتر به عنوان یک رکن اساسی در هنر و فرهنگ می‌تواند تأثیر مهمی در ترویج فرهنگ اجتماعی و دینی درست در بین خانواده‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر در رشد فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تأثیر شگرفی دارد، افزود: می‌توان با استفاده از تئاتر ارزشی و دینی به بهترین شکل ممکن ارزش‌های دینی و ملی را به کودکان انتقال داد.

میلانی تصریح کرد: امروزه هنرهای مختلف به وی‍‍ژه تئاتر مخاطبان بسیاری در بین آحاد جامعه از جمله قشر جوانان و نوجوانان دارد و باید با استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه فعالیت‌های معنوی و انتقال پیام‌ها تلاش کرد.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های مجموعه تحت مدیریت خود در بخش موسیقی نیز اظهار داشت: فعالیت 200 هنرمند موسیقی استان در قالب گروه‌های کر، موسیقی ایرانی و آذری، دف نوازی، موسیقی کلاسیک و تولید دو آلبوم موسیقی با نام های ایران یاشا و قطعات محرم از جمله تلاش های صورت گرفته برای تولید آثار فاخر موسیقی توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی مشکل عمده در زمینه سینما را مشکلات حقوقی اسناد سینماها عنوان کرد و گفت: سه سینما در مراغه، یک سینما در مرند، یک سینما در سراب و پنج سینما در تبریز در مجموع 12 سینمای حوزه هنری با ظرفیت دو هزار و 500 صندلی را تشکیل می دهند.

وی از عدم انتقال نیافتن سند اسناد سینمایی از بنیاد مستضعفان به حوزه هنری انتقاد کرد و گفت: مالکیت سینمای آزادی به نیروی انتظامی منتقل شده که آنها نیز آن را فروخته‌اند و  ما امیدواریم مالکیت سینما آزادی به حوزه هنری برگردد و یا حداقل پول آن را برگردانند.

وی همچنین خواستار حمایت مسئولان فرهنگی از جمله شهرداری‌ها برای ایجاد پردیس سینمایی در استان شد و گفت: در پردیس‌های سینمایی این امکان وجود دارد که اعضای یک خانواده با داشتن سنین متفاوت و سلایق گوناگون، هر کدام به طور مجزا نیازهای فرهنگی و تفریحی خود را در یک زمان برآورده کنند.

انتهای پیام/60002/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول