اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار جدی فرماندار نظرآباد

سلامت 108 هزار نظرآبادی در خطر است

فرماندار نظرآباد گفت: در صورت عدم توجه کافی به موضوع تصفیه فاضلاب شهری، سلامت بیش از 108 هزار نظرآبادی با خطر جدی روبه‌رو می‌شود.

سلامت 108 هزار نظرآبادی در خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، یکی از مهم‌ترین مشکلات و کاستی‌هایی که مردم نظرآباد را رنج می‌دهد، موضوع عدم تصفیه فاضلاب شهری، ورود فاضلاب و حتی پسماندهای صنعتی به سفره‌ها و منابع آبی زیرزمینی است.

براساس مشاهدات‌ خبرنگاران فارس، پسماندها و فاضلاب‌های شهری در نظرآباد پس از تجمیع و جاری ‌شدن به حاشیه‌های جنوبی و جنوب غربی این شهرستان سرازیر می‌شود.

بخش مهمی از این پسماندها به داخل زمین نفوذ می‌کند که مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی بسیاری را برای منطقه و شهروندان به دنبال دارد.

برای درک اهمیت این آسیب لازم است بدانیم که 100 درصد آب شرب، کشاورزی و صنعتی نظرآباد از منابع و ذخایر زیرزمینی تامین می‌شود که با نفوذ فاضلاب و پسماندهای شهری و صنعتی به این منابع، سلامت جانی بیش از 108 هزار نظرآبادی با خطر و آسیب جدی همراه می‌شود.

در همین رابطه صبح امروز فرماندار نظرآباد به صورت سرزده و ویژه از مناطق جنوبی این شهرستان که پسماندهای صنعتی و فاضلاب‌های شهری به این مناطق سرازیر می‌شود، بازدید کرد.

شهریار آقایی با ابراز تاسف از عدم توجه به این معضل زیست‌محیطی و عدم اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی که مانع از نفوذ این پسماندهای خطرناک به آب‌ها و منابع آبی زیرسطحی نظرآباد می‌شود، دستوراتی را برای بررسی جامع این موضوع صادر و تاکید کرد: ظرف مدت کوتاهی دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های لازم را برای مقابله با تشدید این آسیب‌ها صادر کنند.

وی همچنین از محل ریزش پسماندهای صنعتی ناشی از فعالیت شهرک صنعتی هشتگرد به مناطقی از شهرستان نظرآباد بازدید کرد.

فرماندار نظرآباد در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: یک آسیب زیست محیطی ناشی از نفوذ پسماندهای صنعتی و فاضلاب شهری به منابع آبی زیرزمینی این شهرستان در حال انجام است که اگر فکری جدی برای جلوگیری از تداوم این وضعیت انجام نشود، سلامت بیش از 108 هزار نفر مردم ساکن نظرآباد با خطر روبه‌رو می‌شود.

آقایی گفت: برای جلوگیری از افزایش آسیب‌های فوق دستورات ویژه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی صادر و در فاز نخست مطالعات کاملی برای جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری در نظرآباد انجام شده است.

وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه حداقل به بودجه‌ای بیش از 200 میلیارد تومان نیاز است که باید با یک نگاه و عزم ملی این اعتبار تامین و هر چه سریع‌تر مراحل عملیاتی اجرای طرح آغاز شود.

فرماندار نظرآباد تاکید کرد: بخشی از این بودجه باید از محل جذب اعتبارات و مشارکت‌های بخش خصوصی تامین شود و به همین منظور فرمانداری حمایت‌های ویژه‌ای را از فعالیت بخش خصوصی در این بخش انجام می‌دهد.

آقایی گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر اعتبار لازم برای اجرای طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری در نظرآباد آغاز شده و بتوانیم از یک آسیب زیست محیطی جدی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/2302/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول