اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

تشکل‌های مردمی محیط زیست از انزوا خارج شوند

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ظرفیت تشکل‌های مردمی و NGO در حوزه محیط زیست بسیار بالا است که متاسفانه این ظرفیت‌ها در سال‌های اخیر نادیده گرفته شده است.

تشکل‌های مردمی محیط زیست از انزوا خارج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین افسانه پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مسئولان محیط زیست و شورای شهر اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان اردبیل در شهر اردبیل زندگی می‌کنند در صیانت از محیط زیست و طبیعت زیبا بهتر است از ظرفیت تشکل‌های مردمی و خودجوشی که در این زمینه شکل گرفته استفاده شود تا آنها با رغبت بیشتر در حوزه‌های مختلف به ویژه توسعه فضای سبز، بهداشت محیط و ارتقای فرهنگ نگهداری از مواهب خدادادی ورود پیدا کنند.

وی اهمیت کار فرهنگی را در این حوزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نیاز به ظرفیت‌سازی خوب در اجتماع دارد که همه وظیفه داریم دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را در این زمینه یاری کنیم.

کمیسیون محیط زیست در شورا شکل بگیرد

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به اهمیت مدیریت در حوزه‌های مختلف و توجه به کنترل و نظارت‌های کیفی و کمی ضروری است بیش از گذشته به کیفیت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها توجه کنیم و در هدف‌گذاری‌های خود برنامه‌های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت را در اولویت قرار دهیم.

اسفندیار هوشیار تصریح کرد: با تشخیص و صلاحدید مدیران اولویت‌بندی‌ها با دقت نظر بیشتر انجام شود و پیشنهاد می‌کنیم تمام طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی و اجرایی پیوست زیست محیطی داشته باشد.

وی از آمادگی شورای  اسلامی شهر اردبیل برای تشکیل کمیسیون مستقل با محوریت محیط زیست خبر داد و افزود: با توجه به اینکه محیط زیست پایه و اساس برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های قابل قبول در حوزه شهری است همه باید سعی کنیم تا این بخش بیش از گذشته مورد توجه باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه از آمادگی شورا برای برگزاری نشست‌های ماهانه در قالب کمیسیون بهداشت و زیباسازی شورای شهر با مسئولان محیط زیست خبر داد و ادامه داد: در این زمینه ضروری است مطالب به صورت تخصصی و مدبرانه جمع‌بندی شده تا کارها با اولویت و اهمیت موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

محمد فیضی موضوع پسماند و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی را با هدف دفع اصولی آنها ضروری اعلام کرد و گفت: در این زمینه سال آینده با مشارکت یک سرمایه‌گذار تولید کمپوست از پسماندهای شهری جزو اولویت‌های جدی است.

محرومیت اردبیل از بنزین یورو چهار ناعادلانه است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردبیل ضرورت استانداردسازی خودروهای سنگین و جمع‌آوری خودروهای فرسوده را ضروری بیان کرد و یادآور شد: توقف برخی خودروهای سنگین در داخل شهر مشکلاتی را به وجود آورده که حل آن می‌تواند بخشی از آسیب‌‌های زیست محیطی را برطرف کند.

علیرضا سلیمانی با انتقاد از توزیع بنزین یورو چهار در بین استان‌های مختلف بیان داشت: معلوم نیست به چه دلیلی اردبیل باید از این موهبت بی‌بهره باشد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به برخی معضلات و مشکلات زیست محیطی و ضرورت تفاهم و همدلی بیشتر اعضای شورای شهر اردبیل شهرداری و مسئولان محیط زیست خاطر‌نشان کرد: ما در برخی از موارد باید به صورت اورژانسی مشکلات را برطرف کنیم و اجازه ندهیم بیش از این عده‌ای بخواهند در این مسیر اختلال ایجاد کنند.

ولی نعمتی ضرورت استفاده از قوه تشویق را در همراهی مردم در بخش زیست محیطی ضروری بیان کرد و گفت: انتظار این است که مردم ما با مشارکت بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل به برخی از آسیب‌های ناشی از وجود دامداری‌های سنتی در حاشیه شهر اردبیل و ایجاد اختلالات زیست محیطی، آلودگی هوا و صوت ناشی از تردد خودروهای با عمر بالا، دفع نشدن پسماندها و آب جاری در سطح شهر را از معضلات و مشکلات شهرداری بیان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با همکاری محیط زیست این دغدغه‌ها با راهکارهای مناسب یکی پس از دیگری برطرف شود.

انتهای پیام/62001/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول