اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اهواز خواستار شد

اتصال بدنه شهرداری اهواز به بدنه علمی جامعه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اهواز گفت: برای تغییر و تحول در بدنه شهرداری به همراهی اساتید دانشگاه و پژوهشگران نیاز داریم و خواهان اتصال بدنه شهرداری اهواز به بدنه علمی جامعه هستیم.

اتصال بدنه شهرداری اهواز به بدنه علمی جامعه

به گزارش خبرگزارش فارس از اهواز ابراهیم نوشادی در مراسم تجلیل از پژوهشگران بر‌تر شهرداری اهواز که پیش از ظهر امروز در تالار اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد اظهار کرد: برای پژوهش در حوزه شهرداری با وجود فراز و نشیب‌ها و کاستی‌های فراوان دو سیاست را دنبال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اولین سیاست ارتقا و توانمند سازی نیروی انسانی از طریق آموزش و پژوهش بود که برای دست یافتن به این مهم کارگروه‌های تخصصی و اتاق فکرهایی تشکیل دادیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: انتقال تجارب در کلانشهر‌ها با ایجاد کتابخانه مدیریت شهری صورت می‌گیرد که به دنبال توسعه این کتابخانه در شهرداری اهواز بری سال آینده هستیم.

وی با بیان اینکه بدنه شهرداری به دنبال تغییر و تحول است اذعان کرد: برای تغییر و تحول در بدنه شهرداری به همراهی اساتید دانشگاه و پژوهشگران نیاز داریم و خواهان اتصال بدنه شهرداری اهواز به بدنه علمی جامعه هستیم.

نوشادی عنوان کرد: اگر ساختار برنامه و پروژه‌های شهرداری اهواز درست باشد اما توانمند سازی نیروی انسانی را انجام ندهیم کاری از پیش نخواهیم برد. اگر بهترین برنامه از نظر تدوین را به یک ساختار ناتوان بدهیم قابلیت اجرایی نخواهد داشت اما اگر بد‌ترین برنامه را به یک ساختار توانمند بدهیم حداقل 60 درصد پیشرفت خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز سیاست دوم شهرداری اهواز برای پژوهش را بهره‌مندی از حوزه‌های علمی و تخصصی در استان و خارج از استان بیان کرد وگفت: ما به دنبال ارتباط با مراکز علمی و استفاده از پژوهشگران هستیم تا به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کنیم.

وی با بیا ن اینکه آیین نامه پژوهشی را در شهرداری اهواز تنظیم کرده‌ایم عنوان کرد: شورای عالی پژوهش نیز در شهرداری اهواز تشکیل شده است و اولویت اصلی در پژوهش‌ها منابع درآمدی شهرداری است.

نوشادی خاطر نشان کرد: در برنامه پنج ساله توسعه سال 90، دو هزار و 600 میلیارد تومان در امر توسعه باید هزینه می‌کردیم که به پایین‌ترین شاخص‌ها در امر توسعه شهری برسیم یعنی سالانه 520 میلیارد تومان باید هزینه می‌شد.

وی افزود: این در حالی است که درآمد شهرداری اهواز در سال 91، 465 میلیارد تومان بود که 60 میلیارد تومان آن متعلق به قطار شهری، 200 میلیارد تومان در حوزه جاری هزینه شد و تنها 200 میلیارد تومان در بخش عمران هزینه کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز با بیان اینکه تا مشکل منابع مالی را حل نکنیم همین وضعیت در شهر حاکم است تصریح کرد: شهرداری اهواز در سال‌های گذشته نتوانسته است از منابع مشارکت‌ها استفاده کند.در حالی که شهرداری کلانشهر‌های دیگر در همین وضعیت بحران و تورم توانسته‌اند از این منبع مالی استفاده حداکثری داشته باشند.

نوشادی اظهار کرد: شهرداری اهواز بیشتر به دنبال مشارکت‌های کلان است و به مشارکت‌ها در سطح خرد توجه نمی‌کنیم.در کلانشهر اهواز ویژگی نفت و گاز را داریم که شهرهای دیگر ندارند که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و کیفیت زندگی را در این شهر بالا ببریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز اضافه کرد: نفت تنها در سال 91، پنج میلیارد تومان به ما کمک کرد و در سال‌های بعد مانند یک شهروند عادی در این زمینه عمل کرد و در حال حاضر ما با کمک دانشگاه شهید چمران به دنبال احتساب اثرات زیست محیطی نفت و گاز به شهر اهواز به صورت ریالی هستیم.

انتهای پیام/72011/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول