اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد بیرجند:

شتاب، قهرمان مسابقه «نجات تخم‌مرغ» دانشجویان شد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: گروه شتاب از دانشگاه آزاد واحد بیرجند با 186 امتیاز قهرمان مسابقه «نجات تخم‌مرغ» شد و به‌زودی گواهی ثبت اختراع آن صادر می‌شود.

شتاب، قهرمان مسابقه «نجات تخم‌مرغ» دانشجویان شد

عطاءالله اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: جشنواره نجات تخم‌مرغ با حضور 150 دانشجو از سراسر کشور شب گذشته به کار خود پایان داد.

وی با بیان اینکه 63 تیم دانشجویی از داخل و خارج استان در این دور از مسابقات با هم به رقابت پرداختند، تصریح کرد: این جشنواره در خراسان جنوبی برای نخستین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ادامه داد: در این جشنواره دانشجویان با ارائه سازه‌های دست‌ساز خود و پرتاب آن از ارتفاع 12 متری به سمت زمین، فضایی سرشار از شور، نشاط و هیجان را به ارمغان آوردند.

اژدری گفت: این مسابقه به عنوان نخستین جشنواره کشوری نجات تخم‌مرغ تاکنون در حد کشوری برگزار نشده و دانشگاه آزاد واحد بیرجند میزبان برگزاری آن بود.

وی افزود: این مسابقه با توجه به اسم آن چون سازه‌ای خیلی سبک، شکننده و نازک است اگر در پرتاب از ارتفاع مورد نظر شکسته نشود به معنی تکنولوژی خوب سازه و مواد سازنده آن بوده و نشان از توان علمی بالای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند اضافه کرد: گردهمایی دانشجویان و  رقابت علمی ـ پژوهشی دانشجویان از دیگر عوامل برگزاری این نوع مسابقات است.

حسینی‌فر یادآور شد: در پایان این رقابت جذاب و مهیج از تلاش و همت تحسین برانگیز و شایسته دانشجویان از رتبه نخست تا چهارم با اهداء لوح تقدیر و مبالغ نقدی تجلیل و تقدیر شد.

وی خاطرنشان کرد: گروه شتاب با 186 امتیاز، گروه دنا با 185 امتیاز، گروه ابوسعید ابوالخیر محنت با 176 امتیاز و گروه ناجی با 170 امتیاز به ترتیب رتبه‌های نخست تا چهارم را از آن خود کردند.

گفتنی است به زودی گواهی ثبت اختراع گروه شتاب از دانشگاه آزاد واحد بیرجند، صادر می‌شود.

انتهای پیام/69017/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول