اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی موثر است

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی از فعالیت 36 مؤسسه قرآنی در استان خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه امر بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی موثر است

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر 36 موسسه قرآنی در استان وجود دارد که علاوه بر این راه‌اندازی موسسات جدید در دست بررسی و اقدام است.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر 160 خانه قرآن روستایی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 10 خانه قرآنی در سال جاری ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند.

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به دارا بودن 753 روستای دارای دهیاری و نیز 35 شهر دارای شهرداری هنوز ضرورت تاسیس موسسات و خانه‌های قرآنی و افزایش کیفی آنها احساس می‌شود.

شفیعی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه امر بسیار مهمی است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه خاطرنشان کرد: برگزاری فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی، ترویجی قرآن شامل برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزش عمومی، متوسطه و تخصصی قرآن کریم، برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآن کریم، برگزاری جلسات و محافل قرآنی، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، برگزاری کلاس‌های تلاوت، مسابقات مفاهیم قرآنی ویژه خانواده‌ها و... از جمله راهکارهای موثر در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

انتهای پیام/87004/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول