اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس:

سازمان محیط زیست مانع توسعه و پیشرفت در کشور است

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست در کشور مانع توسعه و پیشرفت است.

سازمان محیط زیست مانع توسعه و پیشرفت در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحمت‎الله نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان درباره مسائل پیش آمده در جزیره «آشوراده» و توضیح در خصوص اینکه چرا توسعه این جزیره تا به حال به نتیجه مطلوب نرسیده اظهار داشت: متاسفانه سازمان حفاظت از محیط زیست محیط ایست است و ما سازمان محیط زیست نداریم سازمان محیط ایست داریم.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط زیست در کشور مانع توسعه و پیشرفت است.

نوروزی بیان کرد: این سازمان حفاظت از محیط زیست و این محیط زیست را همه کشورها دارند اما در کشورهای توسعه یافته پیشرفت صنعت، کشاورزی را هم دارند و کشور توسعه یافته شده‌اند و محیط زیست خودشان را هم حفظ می‎کنند و محیط زیست مانع پیشرفت این کشورها نیست و متاسفانه در کشور ما مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست بسته به نگاه‎ها و سلایق خودشان نظر می‎دهند.

نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح در محیط زیست وجود ندارد و باید همه طرح‎ها را بخوابانیم که محیط زیست حفظ شود، مدارس را در تهران تعطیل کنیم که آلودگی هوا کم شود؛ این که راه چاره نیست.

نوروزی تاکید کرد: باید ببینیم شرکت‎های خودروسازی همانند سایپا، ایران‎خودرو و ... چه می‎کنند و به آنها بگوییم چگونه عمل کنند که آلودگی کم شود، این یکی از راه‎ها در حفظ محیط زیست است.

محیط زیست برای پتروشیمی مجوز داده است / حفاظت از محیط زیست مانع توسعه استان نشود

وی افزود: برای پتروشیمی استان گلستان کارهای کارشناسی انجام شده و محیط زیست نظر کارشناسی خودش را اعلام کرده که پتروشیمی در سال 1385 انجام شود و احداث این مجموعه مجوز احداث از محیط زیست دارد؛ چگونه می‎شود همین سازمان حفاظت از محیط زیست می‎آید و می‎‎گوید این مشکل دارد؟

نوروزی بیان کرد: امروز نباید به بهانه‎های واهی جلوی کار با این وسعت و فواید گرفته شود.

نماینده مردم علی‎‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جاده علی‎آباد کتول به شاهرود محیط زیست در زمان استاندار وقت بازدید داشته و نظر کارشناسی داده که مشکلی ندارد اما باز ادعا دارند که به دلیل قطع درختان سرخدار نباید این جاده احداث شود.

نوروزی گفت: من به خانم ابتکار گفتم که شما بیایید در این منطقه که جاده در حال احداث است نشان دهید که یک درخت سرخدار در منطقه وجود دارد؛ سرخدار در این منطقه نداریم و این گونه درختی را در منطقه «افراتخته» داریم.

وی متذکر شد: ما هم محیط زیست را دوست داریم و زمانی که جنگلی آتش می‎گرفت ما با چلم می‎رفتیم و جنگل را مهار می‎کردند، تمام مردم این منطقه عاشق محیط زیست هستند. ما محیط زیست را دوست داریم اما با این موضوع و به بهانه حفاظت از محیط زیست نباید مانع توسعه استان شویم.

انتهای پیام/83004/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول