اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 اسفند ماه

طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی در اراک آغاز می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک از اجرای طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی از 15 اسفند ماه در اراک خبر داد.

طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی در اراک آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیروس سلمان‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح از 15 اسفند ماه به مدت یک ماه با همکاری 9 اکیپ به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: این طرح با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان به اجرا در می‌آید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک ادامه داد: با اجرای طرح فوق کارشناسان و بازرسان بهداشتی این شبکه از یک هزار و 200 مرکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی بازدید و با متخلفین برخورد خواهند کرد.

سلمان‌نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی گفت: شهروندان باید در هنگام خرید فرآورده‌های دامی از سلامت کامل محصول اطمینان حاصل کرده سپس نسبت به خرید آن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، آلایش خوراکی دام و طیور و... را صرفا از مراکز مجاز و بهداشتی خریداری کنند، تصریح کرد: خرید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ، جگر، سنگدان و دل باید به صورت بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصات کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، (72 ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری (حتما داخل یخچال درب بسته و دارای برودت) انجام شود.

سلمان‌نژاد گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند خارج کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی و قطعه کردن آن در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلب‌های احتمالی ممنوع بوده و از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه‌بندی شده در مغازه مرغ‌فروشی‌ها خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک افزود: شهروندان باید از خرید هر نوع گوشت قرمز که فاقد بازرسی بهداشتی کشتارگاه است و یا خارج از یخچال نگهداری می‌شود جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/87001/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول