اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بقاع متبرکه ایلام مأمن گردشگران نوروزی

استان ایلام دارای جاذبه‌های مختلف گردشگری بوده که بقاع متبرکه ایلام بخشی از جاذبه‌های مذهبی استان ایلام را تشکیل می‌دهد.

بقاع متبرکه ایلام مأمن گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دیار شیعه نشین ایلام از دیرباز پذیرایی مهمانان و گردشگران مناطق مختلف کشور بوده است.

استان ایلام دارای جاذبه‌های مختلف گردشگری در حوزه‌های تاریخی، باستانی، معنوی و مذهبی بوده که چشم هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد.

وجود بقاع متبرکه و شاخص در استان ایلام سبب شده بخش عمده‌ای از گردشگران به بقاع متبرکه مراجعه کرده و جوار این بقاع به آرامش معنوی دست یابند.

مسئولان حوزه گردشگری استان ایلام اعم از رئیس ستاد، معاونان ستاد و ... دست در دست هم داده و در این راستا تلاش می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در باره برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در حوزه گردشگری مذهبی اظهار داشت: اجرای طرح آرامش بهاری در امام‌زادگان می‌تواند در معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌های معنوی اماکن متبرکه این استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

حسین کلانتری افزود: حضور در اماکن متبرکه علاوه بر ایجاد آرامش روحی و روانی گردشگران و زوار در راستای رشد اقتصادی و توسعه گردشگری مذهبی در این استان نقش مهم و بی‌بدیلی خواهد داشت.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی این استان باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسب، اداره کل اوقاف را برای اجرای هرچه بیشتر و بهتر این طرح نسبت به سال‌های گذشته یاری کرده و امکانات و خدمات رفاهی مطلوب را برای رفاه حال زائران و گردشگران به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی در این استان فراهم کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام در این باره گفت: با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارائه خدمات رفاهی در ایام نوروز، بقاع متبرکه این شهرستان محیطی امن توام با آرامش را برای زائران فراهم کرده است.

سیدسجاد حسینی مقدم اظهار داشت: از 28 اسفند تا 15 فروردین سال آینده بقاع شهرستان ایلام با برپایی خیمه‌های معرفت و طرح سراسری آرامش بهاری در قالب برنامه‌های تحویل سال نو، قرائت زیارت آل یاسین، اهدای بسته‌های فرهنگی، و سایر برنامه‌های شاد و معنوی پذیرای زائران و گردشگران به این اماکن متبرکه هستند.

وی ساخت و احداث پارکینگ، تعمیر و مرمت سرویس های بهداشتی، کاشی کاری گنبد و برق رسانی به بقاع متبرکه شهرستان ایلام را از جمله فعالیت‌های عمرانی برای آماده سازی امام زادگان در تعطیلات نوروز عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایلام بیان کرد: در این ایام 3 روحانی و مبلغ دینی برای حضور در خیمه‌های معرفت، پاسخ گویی به سؤالات و مسائل دینی زوار، برپایی نماز جماعت، سخنرانی و احکام به بقاع این شهرستان اعزام شدند.

انتهای پیام/2246/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول