اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاد دانشگاه امام حسین (ع) در بافق

معایب و مزایای فناوری‌های الکترونیکی در همایش جنگ نرم بررسی شد

همایش جنگ نرم با موضوع فضای سایبری و سرویس‌های جاسوسی از جمله تلفن همراه به همت قرارگاه جنگ نرم پایگاه نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن مرکزی شهرستان بافق برگزار شد.

معایب و مزایای فناوری‌های الکترونیکی در همایش جنگ نرم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، استاد دانشگاه امام حسین (ع)صبح امروز در همایش جنگ نرم به تشریح معایب استفاده از موبایل برای دانش‌آموزان در مدارس پرداخت و گفت: به کارگیری شیوه‌های تقلب پیشرفته، اعتیاد به موبایل، خطرات گوشی‌های هوشمند و دوربین‌دار و تغییر در فرهنگ دانش‌آموزان از جمله معایبی است که می‌توان در استفاده از موبایل برای دانش‌آموزان در مدارس به شمار آورد.

حمیدرضا سجادی همچنین به تشریح ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی، استفاده‌های گوناگون کاربران از این شبکه‌ها و مزیت‌ها و معایب این شبکه‌ها پرداخت و افزود: شبکه اجتماعی خارجی به دلیل راحتی دسترسی و در موبایل‌های هوشمند به دلیل رایگان بودن بعضی از مکالمات و ارتباط‌ها و کنترل نداشتن و آزاد بودن این شبکه‌ها خطرات زیادی را برای کاربران به همراه دارد.

وی، ویژگی‌های چت را به دلیل تغییر هویت، راحتی و فارغ بودن از روابط پیچیده اداری رسمی و غیررسمی، کسب قدرت‌های کاذب، دوستی‌ها و روابط حمایت کننده و نابه‌جا حساس دانست و عنوان کرد: آسیب‌های چت نیز تبلیغات‌ غیراخلاقی، برداشته شدن حریم در بین جوانان و خطر جدی اعتیاد است که حین استفاده از آن کاربران را تهدید می‌کند.

سجادی، جاسوسی الکترونیکی و کسب اطلاعات شخصی کاربران و سوءاستفاده از این اطلاعات را از ناامن بودن برخی استفاده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای داشتن امنیت بیشتر در این موارد، استفاده از نام مستعار، استفاده از سیم کارت فرعی، ندادن اطلاعات و عکس، استفاده نکردن زیاد از چت و استفاده از آنتی‌ویروس توصیه می‌شود.

وی به اتصال رایگان اینترنت در برخی موارد، شنود تلفن همراه توسط میکروفن‌های مخفی برای انتقال اطلاعات، هدیه دادن برخی از گوشی‌های تلفن همراه، نرم‌افزارهای جاسوسی مجانی به بهانه‌ کنترل فرزندان و به نام تبلیغات، استفاده از اثر انگشت در بعضی از تلفن‌های همراه، دوربین‌ها و ساعت‌های جاسوسی، جاسویچی‌های دوربین‌دار، دستگاه‌های کپی با حافظه‌های جانبی و خطرات آن اشاره کرد.

سجادی افزود: ریکاوری و برگرداندن اطلاعات از هارد، حافظه و سیم کارت از دیگر خطرات تکنولوژی و فناوری الکترونیکی است که با استفاده از رمز عبور و یا انهدام و از بین بردن و غیر‌قابل استفاده کردن فایل‌ها می‌توان از بسیاری از خطرات دور ماند.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول