اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

الحاق «میانکاله» حق مردم گلستان است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الحاق «میانکاله» حق مردم گلستان است خطاب به نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس گفت: به مصوبه دولت احترام بگذارید.

الحاق «میانکاله» حق مردم گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی امامی امشب در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص مصوبه هیئت دولت برای جزیره «میانکاله» و موضع‎گیری مسئولان استان مازندران و حواشی پیش آمده در این موضوع اظهار داشت: مصوبه هیئت دولت یک مصوبه قانونی است و اگر بخواهد این مصوبه آنطوری که بیان می‎شود اجرایی نشده و بازپس‎گیری شود به هر حال ما هم حقوق و اختیاراتی داریم که از آن استفاده خواهیم کرد و از حق خودمان دفاع می‎کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تکالیفی را در مقابل مردم دارند و تصمیم دولت که در قالب یک مصوبه به طور رسمی اعلام شد انتظار مردم استان گلستان از زمانی بود که از استان مازندران جدا شدند.

امامی خطاب به مجمع نمایندگان استان مازندران خاطرنشان کرد: به نظر من دوستان اشتباه می‎کنند، چون این رفتارها باعث می‎شود که مردم استان گلستان هم نسبت به مسائل حساس شوند و این به مصلحت کشور نیست.

وی افزود: دولت نظر خود را در قالب مصوبه اعلام کرده و به طور قطع کارهای کارشناسی را انجام داده است.

امامی بیان کرد: در طول این مدت تمام اقدام‎ها و تلاش‎های سرمایه‎گذاری که در این منطقه و جزیره آشوراده قصد انجام آن را داشتیم به لحاظ ثبتی در نظر منطقه استان مازندران بودند و همیشه ما را با مشکل مواجه کردند و مردم استان گلستان هم همیشه نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

از تمام ابزارهای قانونی استفاده می‌کنیم

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مردم استان مازندران این را در نظر دارند که آنچه در منطقه به لحاظ جغرافیای سیاسی مشهود و برجسته است خلیج گرگان است و جزیره «میانکاله» و جزیره «آشوراده» و آب‎های پیرامونی آن در حال حاضر با همین واژگان مطرح می‎شود و در جغرافیای سیاسی هم با همین واژه و نام برجسته است.

امامی تاکید کرد: اقدام دولت اقدام کارشناسی شده و پسندیده بوده و انتظار مجمع نمایندگان استان گلستان و نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان این است که دولت از این حقوق مردم استان گلستان به طور کامل و قاطع حفاظت و حراست کند.

وی گفت: به طور قطع در صورتی که دولت به هر دلیل عقب‎‎نشینی را انجام دهد مراتب اعتراض خودمان را اعلام می‌کنیم و ما هم مسیر قانونی خودمان را برای پیگیری مطالبات مردم با طرح سوال، استیضاح و هر ابزار قانونی که در اختیار داریم استفاده می‎کنیم تا از حق قانونی مردم حمایت و حفاظت کنیم.

امامی در پایان ابراز داشت: نمایندگان استان مازندران و مسئولان در این استان باید به این مصوبه احترام بگذارند و این حقوقی است که دولت هم آن را محترم شمرده است.

تلاش استان مازندران برای لغو یک مصوبه قانونی

پایگاه اطلاع‎رسانی دولت روزهای گذشته گزارشی را اعلام کرد مبنی بر اینکه هیئت وزیران با چند تغییر در تقسیمات کشوری استان‌های مازندران و گلستان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، خط مرزی بین شهرستان گلوگاه از توابع استان مازندران و شهرستان بندرگز از توابع استان گلستان در منطقه شبه جزیره «میانکاله» را تعیین کرد.

همچنین، این مرز نباید مانع اعمال مدیریت یکپارچه بر زیست بوم شبه جزیره «میانکاله» شود.

بر این اساس، روستاها، مزارع و مکان‎های صیدگاه میان قلعه، کومه نیاز آباد، کومه مختومه قلی، کومه چالش، مزرعه جهانشاهی در تابعیت دهستان لیوان شرقی بخش نوکنده شهرستان بندرگز استان گلستان تعیین می‎شود.

این خبر در تاریخ پنجم اسفندماه سال جاری بر روی خروجی پایگاه اطلاع‎رسانی دولت قرار گرفت و این مصوبه در تاریخ مذکور از طریق این پایگاه به صورت رسمی به اطلاع عموم مردم رسیده است.

اما گویا این مصوبه دولت تدبیر و امید به مذاق مازندرانی‎ها خوش نیامده و مجمع نمایندگان استان مازندران در تلاشند تا با استفاده از ظرفیت انجام طرح سوال، استیضاح و ... این مصوبه را پس گرفته و مانع اجرای آن شوند.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول