اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه خبر داد

توزیع بیش از 16 هزار سبد کالا در آستانه‌اشرفیه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه از توزیع بالغ بر 16 هزار و 500 سبد کالای خانوار در این شهرستان خبر داد.

توزیع بیش از 16 هزار سبد کالا در آستانه‌اشرفیه

اسماعیل قاسمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به توزیع سبد کالا اظهار کرد: تاکنون بیش از 16 هزار و 500 سبد کالای رایگان بین خانوارهای شهرستان آستانه‌اشرفیه توزیع شده است.

وی افزود: برای تسریع و سرعت بخشیدن به توزیع کالا در شهرستان آستا‌نه‌اشرفیه علاوه بر مراکز توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، فرهنگیان و اتکا، چهار واحد صنفی نیز در آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر برای توزیع سبد کالا در نظر گرفته شده است.

این مسئول از آمادگی آستانه‌اشرفیه برای توزیع میوه نوروز امسال خبر داد و یادآور شد: تاکنون 20 تن پرتقال و سیب برای توزیع در مرحله نخست ذخیره‌سازی شده است که در صورت نیاز مردم همین مقدار در مرحله بعدی توزیع می‌شود.

وی درباره مشارکت 80 واحد صنفی در طرح فروش فوق‌العاده نوروزی خاطرنشان کرد: این مراکز تا سقف 10 درصد تخفیف مایحتاج مورد نیاز مردم شامل آجیل، پوشاک، کفش، شیرینی و مواد غذایی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح نظارت نوروزی یادآور شد: از 20 اسفند جاری تا پایان تعطیلات نوروزی بازرسان این اداره در چهار گروه بالغ بر 3 هزار و 500 واحد صنفی را مورد بازرسی و قرار می‌دهند.

وی افزود: بازرسان در راستای اجرای طرح نظارت در صورت مشاهده تخلف واحدهای متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن  و تجارت آستانه اشرفیه درباره کمبود آرد نان در این شهرستان گفت: با توجه به در نظر گرفتن سهمیه سرانه مصرف در این شهرستان هیچ‌گونه کمبود کیسه آرد به نانوایان نداشتیم.

وی اضافه کرد: نسبت به گذشته بیش از یک‌هزار کیسه آرد را ذخیره کردیم که در ایام شناور و نوروز از آن استفاده می‌کنیم.

قاسمی گفت: در جلسه‌ای مطرح شد که 50 درصد آرد در شهرستان کسری دارد که این موضوع صحت نداشته است.

وی ادامه داد: نانوایی‌های آستانه‌اشرفیه با توجه به سهمیه اختصاصی به شهروندان این شهرستان سرویس‌دهی می‌کنند.

این مسئول به مسایل مطرح شده در کمیسیون نظارت شهرستان در زمینه راه‌اندازی یک واحد نانوایی اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کمیسیون نظارت تنها توسط اعضای کمیسیون که مرکب از شورای اداری هستند انجام می‌گیرد و بر اساس قانون هیچ مرجعی حق تصمیم‌گیری انفرادی را ندارد.

قاسمی برخورد با بازاریانی که تلاش می‌کنند ضمن رعایت حقوق مصرف کنندگان به تامین معاش زندگی خود بپردازند را نیازمند احترام متقابل از سوی شهروندان و مسئولان شهرستان دانست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: با وجود تمام دغدغه‌های پیچیده‌‌ای که در بازار با توجه به ضرر و زیان وجود دارد بازاریان این شهرستان بهترین همکاری را با مردم و مسئولان در تنظیم بازار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره در صورت مشاهده تخلف با افراد متخلف برخورد قانونی می‌کنند.

قاسمی درباره آمادگی مراکز خدماتی آستانه‌اشرفیه در ایام نوروز متذکر شد: با مراکز خدماتی شامل نانوایی، تعویض‌روغنی و مراکز پنچرگیری، مکانیکی، آژانس‌ها و تاکسی‌های درون شهری و برون شهری و ... هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوش و آسوده هیچ مشکلی در ارائه خدمات شهرستان آستانه‌اشرفیه نداشته باشند.

انتهای پیام/2300/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول