اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شبستری:

آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید بیش از پیش به آموزش قرآن اهتمام ورزند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت و آسایش جامعه اسلامی مرهون ولایت فقیه است، گفت: ‌آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید بیش از پیش به آموزش قرآن اهتمام ورزند.

آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید بیش از پیش به آموزش قرآن اهتمام ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز‌ در آیین پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان بر لزوم افزایش بودجه‌ حوزه‌ فرهنگ و قرآن تاکید کرد و گفت: با توجه و تأمل در بیانات امام راحل و منویات مقام عظمای ولایت، مقوله‌ فرهنگ باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی که توسط امام خمینی(ره) به نحو احسن ایفا شد و بعد از ایشان نیز آیت‌الله خامنه‌ای این راه با سعادت را با صلابت ادامه می‌دهند، افزود: در کشورهای اسلامی منطقه جای خالی رهبریت و ولایت به وضوح مشاهده می‌شود و مشکلات اساسی ملت آن ممالک هم در همین موضوع ولایت است.

وی با بیان اینکه نعمت ولایت در جامعه اسلامی نباید مورد غفلت واقع شود، ادامه داد: امنیت و آسایش جامعه اسلامی مرهون ولایت فقیه است.

امام جمعه تبریز گفت: حاملان قرآن و کسانی که با قرآن مأنوس هستند در فرهنگ دینی ما جزو اشراف امت محسوب می‌شوند.

وی  با تاکید بر اینکه تلاوت قرآن باعث نورانیت جامعه می‌شود، خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی هزاران حافظ و قاری قرآن دارد اما این کافی نیست گرچه نسبت به گذشته کارهای خوبی انجام شده است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه جوانان ما همان طور که به برنامه‌های ورزشی اهمیت می‌دهند یا به آموزش زبان انگلیسی رغبت دارند، تاکید کرد: باید به آموزش قرآن نیز تشویق شوند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: قرائت و حفظ قرآن مقدمه آشنایی و عمل به محتوای قرآن است.

وی افزود: قرآن به بهترین راه‌ها هدایت می‌کند و عمل به آن حلال مشکلات جامعه در همه عرصه‌هاست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطر‌ نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در سایه عمل به قرآن به دست آمد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی  تصریح کرد: مبارزه با ظلم و ستم و فساد و پیروی از ولایت امر و وحدت کلمه از جمله پیام‌های قرآنی بود که ملت ایران با تمسک به آن انقلاب کردند و امروز ایران در مقابل ابر قدرت ها صاحب عظمت و اهمیت است.

وی ادامه داد: این عظمت در سایه عمل به آیاتی از قرآن به دست آمد و اگر به همه آیات قرآن عمل شود دستیابی به مدینه فاضله میسر می‌شود.

امام جمعه تبریز در خصوص اهمیت آموزش قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها متذکر شد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید بیش از پیش به قرآن اهتمام ورزند.

انتهای پیام/60002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول