اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در همایش تجلیل از نخبگان قرآنی‌:

نهضت «انس با قرآن‌ کریم» در کشور راه افتاده است

وزیرفرهنگ و ارشاد با بیان اینکه امروز نهضت انس به قرآن راه‌اندازی شده است، گفت: در این زمینه بر مطالبات مقام عظمای ولایت در حوزه‌ قرآن از جمله تربیت 10میلیون حافظ قرآن باید جامه‌ عمل پوشیده شود.

نهضت «انس با قرآن‌ کریم» در کشور راه افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جنتی ‌شامگاه امروز در همایش تجلیل از نخبگان قرآنی استان در مصلی امام خمینی تبریز اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق عطا فرمود تا امروز در ‌بین قاریان و حافظان قرآن باشیم.

وی با بیان این‌که تا به امروز عالمان و محققان و مفسران و هنرمندان زیادی مبهوت زیبایی‌های ظاهری و معنوی قرآن شده‌اند، افزود: جامعه ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به قرآن علاقه‌مند بود اما مأنوس با قرآن نبود‌، به برکت انقلاب اسلامی صاحبان ذوق بالیدند و برای تلاوت و حفظ قرآن کوشیدند و به مراتبی بالا دست یافتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر‌ نشان کرد: به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همت جوانان و اندیشمندان و عالمان نهضت انس با قرآن رو به رشد است و علاقه‌مندان حفظ و قرائت قرآن بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه انس انسان با قرآن در درون سینه رشد پیدا می‌کند و به این شکل روحش پاکیزه می‌شود، ادامه داد: امروز بسیاری از خانواده‌ها، خانواده‌های قرآنی شده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن را چراغ هدایت و طریق معرفت توصیف کرد و گفت: آنان ‌که به آستان شریف قرآن متمسک شدند و جرعه‌ای از اقیانوس این معرف بودند همواره در وادی حقیقت بوده و در این دریای بی‌کران به تعالی و کمال رسیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آثار و برکات انس با قرآن اظهار کرد: صفای دل از بین رفتن گناهان، رفع غم و اندوه، عمر با برکت از جمله برکات انس با قرآن بوده و بحمدالله انس با قرآن در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب روز به روز رشد و توسعه فزاینده داشته است.

جنتی تصریح کرد: امروز در سراسر جهان مفسران، محققان، پژوهشگران، هنرمندان و تمامی اقشار به دنبال قرآن‌شناسی بوده و هر کس بنا بر تخصص خود به این مسئله برای فهم معارف قرآنی پرداخته است، هنرمند در قالب هنری و مفسر در قالب تفسیر و محقق در قالب پژوهش به مقوله قرآن‌شناسی و فهم معارف قرآنی پرداخته است.

جنتی یادآور شد: امروز گنجینه ارزشمندی از قرآن‌های خطی در موزه‌های داخلی و خارجی موجود ‌است.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌های هنری و فرهنگ در جوار قرآن تکامل یافته‌اند، اظهار کرد: سیر تکامل خوشنویسی و رسیدن به شیوه خط ریحان، ثلث و نسخ در پناه قرآن شکل گرفته و وجود قرآن مذهب و مطلا در موزه‌ها نمایش هنرهای قرآنی است.

وی یاد‌آور شد: امروز مسابقات قرآنی نه برای رقابت بلکه بهانه‌ای برای حضور در آستان معبودی است که با عبدش سخن می‌گوید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در گذشته غبطه می‌خوردیم که در کشورهای دیگر اسلامی قاریان و حافظان برتر وجود دارد ولی با این وجود که ما پیروان اهل بیت هستیم در این ‌ارتباط‌ افتخاراتی نداشتیم.

وی افزود: اما امروز با پیروی از فرمان رهبر انقلاب اسلامی و همت جوانان منابع و افتخارات قرآنی در زمینه‌های حفظ و قرائت و پرداختن به موضوعات قرآنی و فرهنگ قرآنی در حال رشد و توسعه است.

جنتی خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد همانگونه که رهبری فرمودند ما در بین ملت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و شاهد جوانانی باشیم که در قرآن تدبیر می‌کنند ‌و قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند.

وی همچنین پس از این مراسم از بخش‌های مختلف کتابخانه و قرائت‌خانه مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز دیدن کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه عصر امروز و در پایان این آیین تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/60002/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول