اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

طرح ترسیب کربن در روستاهای البرز آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از آغاز طرح ترسیب کربن در روستاهای این استان خبر داد.

طرح ترسیب کربن در روستاهای البرز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ حسین میررجبی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با مشارکت روستاییان و تشکل‌های تعاونی در استان البرز آغاز شده است.

وی ادامه داد: با مشارکت مردم روستاها و تشکل‌های تعاونی، فعالیت‌های احیای زمین و منابع طبیعی به طوری انجام می‌شود تا اکسیژن لازم برای حیات انسان‌ها فراهم شود.

به گفته میررجبی؛ اجرای این طرح هم‌اکنون در اشتهارد با یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته منابع طبیعی اظهار کرد: این هفته از 15 اسفند‌ آغاز و تا 21 اسفند ماه ادامه دارد.

به گفته میررجبی؛ از آنجایی که این سازمان همواره به صورت تک‌محوری کار احیا، حفاظت، حراست و آبخیزداری را در کشور برعهده دارد، در این هفته نیز برنامه‌های متنوعی را اجرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته منابع طبیعی امسال با مردم برای مردم است، بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه است لذا یکی از اهداف اجرای طرح ترسیب کربن ایجاد اشتغال برای ساکنان روستاها و جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه است.

میررجبی تصریح کرد: در این راستا با اجرای این طرح بودجه اجرای این طرح در اختیار مردم در روستاها قرار می‌گیرد تا علاوه بر اشتغالزایی گامی به سمت ارتقای توان اقتصادی این افراد نیز برداشته شود.

وی در پایان به اجرای طرح مردمی دامنه جنوبی اشاره کرد و افزود: طرح دامنه جنوبی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری انجام می‌شود که 28 میلیارد ریال اعتبار برای انجام آن در سطح 54 هکتار زمین اختصاص یافته است.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول