اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خبر داد

بهره‌برداری از نخستین مدرسه مهرورزان کوچک در اسلامشهر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از بهره‌برداری نخستین مدرسه احداثی توسط خیرین کوچک (مهرورزان) در این شهرستان خبر داد.

بهره‌برداری از نخستین مدرسه مهرورزان کوچک در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر،‌ محمود قنبرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان، اظهار داشت: نخستین مدرسه احداثی توسط جامعه خیرین کوچک مدرسه‌ساز (مهرورزان) در شهرستان اسلامشهر، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این مدرسه که با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل کمک‌های دانش‌آموزان خیر اسلامشهری در زمینی به وسعت 4500 متر مربع با زیربنای 1200 مترمربع در سه طبقه احداث شده که شامل 15کلاس درس، فضاهای اداری، آزمایشگاه، سالن رایانه، کتابخانه، نمازخانه و... است.

این مسئول تأکید کرد: عملیات احداث این مدرسه از بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون بالغ بر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، همزمان با آغاز سال تحصیلی 94-93 افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: در طی مدت 5 ساله از تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان تا کنون بالغ بر 20 مدرسه و نمازخانه با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال توسط خیرین احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: با توجه به شرایط و وضعیت جمعیتی شهرستان و کمبود فضاهای آموزشی مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در رفع این کاستی‌ها و کمبودها بسیار تأثیرگذار بوده است، که با اعتبارات دولتی این کمبودها هرگز برطرف نمی‌شود.

قنبرزاده با اشاره به تاریخچه فعالیت مجمع خیرین در اسلامشهر بیان داشت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اسلامشهر در سال 1386 با تلاش‌ها و مساعدت مسئولان شهرستان، به ویژه امام جمعه شهرستان تشکیل و به ثبت رسید، که تاکنون فعالیت‌های چشمگیری از این مجمع به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: پیگیری و جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی، شناسایی خیرین جدید، تقدیر و تشکر از خیرین سنوات گذشته و همکاری با مجامع شهرستان‌ها و مجمع خیرین کشور از جمله فعالیت‌های این مجمع است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اسلامشهر، روز سه‌شنبه 13 اسفند ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری و مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان و خیرین منطقه برگزار می‌شود و از تعدادی خیر تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد.

قابل ذکر است که برای نخستین بار در کشور مجمع خیرین مدرسه‌ساز کوچک  به نام مهرورزان با ابتکار عمل مدیریت مدرسه دخترانه شاهد حضرت فاطمه  (س) و مشارکت دانش‌آموزان این مدرسه همزمان با شب میلاد حضرت  محمد(ص) در بهمن ماه سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و پس از گذشت  کمتر از یکسال دانش‌آموزان مدارس دیگر این شهرستان هم داوطلبانه به عضویت این مجمع درآمده و از محل پول تو جیب‌های خود و با پرهیز از برخی خرج کردن‌های زاید، در امر مدرسه‌سازی شریک شدند.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول