اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز:

اولین تمبر یادبود کانون‌های مساجد کشور در البرز رونمایی می‌شود

مسئول کانون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز از رونمایی اولین تمبر یادبود کانون‌های مساجد کشور در البرز خبر داد.

اولین تمبر یادبود کانون‌های مساجد کشور در البرز رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سالروز تشکیل کانون‌های مساجد همایشی با حضور مسئولان کشوری و استانی در البرز برگزار می‌شود که در این همایش اولین تمبر یادبود کانون‌های مساجد کشور در البرز رونمایی خواهد شد.

به گفته وی 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی است.

موسوی بیان کرد: در این همایش از 30 کانون برتر و مدیران کتابخانه‌های عمومی برتر تجلیل خواهد شد.

*غنی سازی اوقات فراغت مهمترین برنامه کانون فرهنگی البرز است

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در ادامه سخنان خود،‌ اعلام کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت مهمترین برنامه کانون فرهنگی البرز است.

موسوی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان است.

وی افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتوانیم نوجوانان و جوانان بیشتری را جذب برنامه‌های اوقات فراغت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز دارای 720 مسجد است، ‌افزود: این مساجد می‌توانند با اجرای برنامه‌های فرهنگی در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان گام‌های بسیار مثبتی را انجام دهند.

موسوی با تأکید بر اینکه از تعداد 720 مسجد 320 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری است، افزود: مساجدی که دارای کانون‌های فرهنگی هستند باید تلاش بیشتری را در غنی‌سازی اوقات فراغت داشته باشند.

به گفته این مسئول بر اساس برنامه پنجم توسعه 25 درصد مساجد باید دارای کانون باشند که با تدابیر اندیشیده شده در البرز حدود 50 درصد مساجد صاحب کانون شده‌اند.

*راه‌اندازی کانون‌های تخصصی در مساجد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی دیگر از فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌ها را راه‌اندازی کانون‌های تخصصی مساجد عنوان کرد و ادامه داد: براساس تدابیر انجام شده هم‌اکنون در کانون‌های البرز 16 فعالیت تخصصی در 15 کانون تخصصی با رویکردهای ایثار و شهادت، مهدویت، ورزش، سرودهای انقلابی و ... انجام می‌شود.

موسوی در ادامه سخنان خود از فعالیت کتابخانه‌ در سطح کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: در این راستا 45 کتابخانه عمومی در سطح کانون‌های مساجد استان دایر است که 21 مورد از آنها دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی فعالیت 250 کتابخانه باز، 20 خانه نور، 20 هسته پژوهش و 75 نشریه تجربی و ده‌ها سایت و وبلاگ ...را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد عنوان کرد.

این مسئول ضرورت توجه و گسترش بر فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مهم ارزیابی کرد و گفت: بسط الگوهای صحیح اسلامی نیز از مهمترین برنامه‌های این کانون‌هاست.

*ایجاد خانه‌های فعال دیجیتال

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در ادامه سخنان خود از ایجاد خانه‌های فرهنگ دیجیتال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و بیان داشت: فعالیت این خانه‌های فرهنگ دیجیتال از دیگر فعالیت‌های این حوزه است که در این راستا سه خانه الکترونیکی در مسجد حضرت حجت بن الحسن (ع)، مسجد دهقان ویلا و مسجد سلمان فارسی با رویکرد ارایه بازی‌های ایرانی اسلامی به جوانان و نوجوانان فعال شده است.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول