اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد

لزوم توجه جدی به مشکلات روستاهای حریم شهر تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم توجه جدی به مشکلات روستاهای واقع در محدوده و حریم شهر تبریز تأکید کرد.

لزوم توجه جدی به مشکلات روستاهای حریم شهر تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از روستای خلجان که در حال حاضر جزو روستاهای تازه الحاق شده به شهر تبریز است، افزود: توجه جدی به حل مسایل و مشکلات ساکنان روستاهای واقع شده در محدوده و حریم شهر تبریز از سوی شهرداری و مسئولان امر ضروری است.

بابایی اقدم گفت: بالطبع ساکنین روستاهای واقع در محدوده و حریم شهر تبریز از سوی مسئولان امر انتظار مساعدت در خدمات رسانی هر چه بیشتر و بهتر شهری را داشته و مسئولان مربوطه نیز باید آنها را در حل مشکلات محل سکونت و زندگی خویش یاری کرده و موجبات آسایش بیشتر آنان را فراهم کنند. رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون ضابطه، امکان اخذ پروانه ساختمانی برای ساختمانهای روستایی و در حال ساخت، مشخص نمودن جهات توسعه بافت فیزیکی و رشد ساختمان ها، زیرسازی آسفالت معابر اصلی روستا و از همه مهمتر تعریض و بازگشایی مسیر ورودی روستا از شهر تبریز که مشکل اصلی ترافیک روستا نیز است، از جمله نیازهای ضروری ساکنان خلجان است.

بابایی‌اقدم عمده‌ترین مشکل خلجان را فقدان طرح توسعه سکونتگاهی و استخوان بندی کالبدی روستا دانست و افزود: در این هفت سال اخیر با توجه به فقدان مدیریت روستایی از یک سو و فقدان طرح هادی روستایی، خلجان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است که در صورت استمرار این امر مشکلات جبران ناپذیری را به خلجان تحمیل می‌کند.

وی افزود با تلاش‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهم امیدوارم به زودی مشکل عدم وجود طرح توسعه روستا توسط شهرداری تبریز مرتفع گشته و شاهد آغاز تهیه طرح تفصیلی موضعی خلجان باشیم، البته لازم به ذکر است که این اقدامات نیز در این زمینه انجام گرفته است و طرح موضعی جدید برای خلجان بر اساس استانداردها و ضوابط طرح تفصیلی شهر تبریز انجام خواهد گرفت و به صورت طرح فرودست طرح تفصیلی شهر تبریز خواهد بود.

بدیهی است در این بازدید که به همراه تنی چند از ریش سفیدان ، دهیاران و شوراهای اسلامی سابق خلجان انجام گرفت.

بابایی اقدم با بازدید از محلات  مختلف خلجان از نزدیک با مشکلات مردم این محل آشنا شده و قول داد تمام تلاش خویش را در راستای حل مشکلات خلجان بنا بر وظیفه اخلاقی و انسانی خویش انجام خواهد داد.

روستای خلجان از دوره دوم شورای اسلامی و حدود 7 سال است که فاقد شورا و دهیاری بوده و در این مدت ساکنین با توجه به انتظار الحاق شده به شهر تبریز و عدم وجود شورای اسلامی و دهیاری، فاقد مدیریت روستایی بوده است که چند روز پیش طی ابلاغ رسمی از سوی فرماندری محترم تبریز از حوزه مدیریتی بنیاد مسکن خارج و به مدیریت شهرداری تبریز واگذار شده است.

فریدون بابایی‌اقدم از شهردار محترم منطقه هفت تبریز خواست تا با استقرار عوامل اجرایی شهرداری منطقه 7 تبریز در خلجان موجبات آغاز خدمات شهری را در این محل فراهم آورده و به امید ساکنان محل در برخورداری از خدمات شهری روشنی بخشد.

وی همراهی خویش را در تخصیص بودجه لازم برای روستاهای اطراف شهر تبریز در بودجه سال 1393 اعلام کرده و گفت: با همراهی سایر اعضاء شورای اسلامی شهر تبریز، در سال آینده برای سکونتگاه‌های پیرامون تبریز بودجه‌ای در خور شأن و منزلت مردم آنها برای خدمات رسانی هر چه بهتر اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول