اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

13 میلیارد تومان برای رفع محرومیت‌زدایی منطقه 14 شهرداری اصفهان هزینه شده است

شهردار اصفهان گفت: 13 میلیارد تومان برای رفع محرومیت‌زدایی در قالب 27 پروژه در منطقه 14 شهرداری اصفهان هزینه شده است.

13 میلیارد تومان برای رفع محرومیت‌زدایی منطقه 14 شهرداری اصفهان هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی منطقه 14 اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان چند سالی است که حرکت محوری و محله محوری را آغاز کرده است، اظهار داشت: در سال آینده این محله محوری با مشارکت مستقیم مردم انجام می‌شود به نحوی که فعالیت‌های منطقه با مشارکت‌ و نظارت خود مردم مدیریت می‌شود.

وی با تأکید به اینکه بودجه امسال شهرداری‌ها بر اساس نیازمندی‌های مناطق و براساس آن بودجه‌ریزی و حرکت‌آفرینی می‌شود، ادامه داد: مشارکت مردم یک اصل است چرا که اعتماد مردم را به همراه دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه خدمات شهرداری از خود مردم تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم سرمایه اجتماعی را بالا می‌برد و ما در پرتو این سرمایه‌های اجتماعی خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی با تأکید به اینکه این اقدامات در سایه وحدت و یکپارچگی انجام می‌شود، عنوان کرد: مردم، شورا و شهرداری یک واحد برای حل مشکلات مردم هستند.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: از زمانی که شهرداری منطقه 14 از شهرداری منطقه هفت جدا شده است یک انگیزه متمرکز در منطقه محروم برای محرومیت‌زدایی در این منطقه رخ داده است.

*نزدیک 7 میلیارد تومان بودجه به شهرداری منطقه 14 کمک شده است

وی با بیان اینکه بودجه این شهرداری  نزدیک 7 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: یک اعتبار 6 میلیارد و 900 میلیون تومانی از ردیف بودجه شهرداری اضافه بر بودجه خود شهرداری این منطقه کمک شده است.

شهردار اصفهان، اهداف بودجه‌ریزی سال 93 را مصداق عدالت اجتماعی توجه به مناطق کم برخوردار و برخوردار عنوان کرد.

وی اذعان داشت: 13 میلیارد تومان برای رفع محرومیت‌زدایی در قالب 27 پروژه در منطقه 14 اصفهان هزینه شده است.

*افتتاح 20 میلیارد تومان پروژه در آینده

سقائیان‌نژاد همچنین از 20 میلیارد تومان افتتاح پروژه در آینده خبر داد و گفت: یکی از اهداف آن توجه به پروژه‌های زیست محیطی و کیفیت بوده است.

وی افتتاح 9 مرکز فرهنگی، 16 مرکز ورزشی، هشت مرکز مطالعه، هشت مرکز علمی و فرهنگی و محله‌محوری و توجه به بافت فرسوده را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این منطقه عنوان کرد.

شهردار اصفهان جلب مشارکت بخش خصوصی را جز اهداف  منطقه برشمرد و گفت: سال آینده 20 میلیارد تومان پروژه برای سال 93 این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی احداث پارک شهری سلمان،ادامه خیابان دارک، آسفالت خیابان، زیرسازی آسفالت‌ها و پارک مفتح را از اقدامات این منطقه برشمرد.

* با ایجاد حلقه حفاظتی منطقه 14 عبور و مرور در این منطقه کاهش پیدا می‌کند

سقائیان‌نژاد تأکید کرد: یکی از پروژه‌های مهم آتی این منطقه حلقه حفاظتی شهر اصفهان به متراژ یک هزار و 225 متر است که اولویت منطقه 14 است که قرار است با این پروژه عبور و مرور خودروهای سنگین کاهش پیدا کند.

وی اذعان داشت: ترافیک منطقه و آلودگی هوا بالاترین مشکلات این منطقه است که در سال آینده باید مرتفع شود.

* ایجاد خیریه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در منطقه 14 اصفهان

شهردار اصفهان به تأسیس خیریه علی‌بن موسی‌رضا(ع) بین جلوان و حصه در منطقه 14 خبر داد و گفت: این خیریه 10 هزار متر است که در توافقات صورت گرفته با تغییر کاربری این خیریه و موسسه فرهنگی تأسیس می‌شود.

وی همچنین به طرح بزرگ اطراف حرم زینبیه(ص) در چهار هکتار اشاره کرد و افزود: 10 هزار متر ساماندهی اطراف حرم در فاز نخست و 30 هکتار بعدی در فاز دوم انجام می‌شود که این امر اقدام بزرگی برای رفع بافت فرسوده است.

سقائیان‌نژاد به آسفالت معابر در منطقه 14 اشاره کرد و گفت: 400 حلقه چاه حفر شده در منطقه 14 یک اقدام بزرگ است.

وی از ایجاد 11 پروژه برای سال آینده، 12 مورد مطالعاتی شهرداری برای سال آینده خبر داد و متذکر شد: پروژه‌های زیباسازی برای نوروز 93 با عنوان عطر گل یاس یکی از اقدامات آتی شهرداری اصفهان است.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول