اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مطالعات آب منطقه‌ای لرستان:

نصب سیستم‌های هشدار‌دهنده سیل در ورودی شهرها ضروری است

مدیر مطالعات آب منطقه‌ای لرستان گفت:. سیستم‌های هشدار دهنده سیل در ورودی شهرها ضروری است لذا ما باید در هر زمانی آمادگی سیلاب را داشته باشیم.

نصب سیستم‌های هشدار‌دهنده سیل در ورودی شهرها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مظفر زیودار ظهر امروز در کارگروه تخصصی سیل در استان که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد:  با توجه به شرایط توپوگرافی و ایدئولوژی لرستان این استان یکی از استان‌های است که امکان سیل در آن زیاد است.

وی افزود: در سال 59 شاهد سیلابی در استان بوده‌ایم که در هر ثانیه 400 متر معکب بارندگی  در شهرستان خرم‌آباد رخ می داد، که در ایستگاه‌ چم انجیر این رقم به 600 متر مکعب هم می‌رسید، این امر نشان می‌دهد در لرستان نیز امکان سیل است.

زیودار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چند سالی است که لرستان با خشکسالی مواجه است اما این دلیلی بر عدم آمادگی برای وقوع سیل نیست.

وی گفت: در شهری مانند قم در نهایت بی‌بارانی اما در عرض 15 دقیقه این شهر را سیل فرا گرفت که این امر نشان می‌دهد، در هر زمانی آمادگی وقوع سیل ضروری است.

مدیرمطالعات آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: اگر امروز موارد فنی در پروژه‌ها رعایت نشود در زمان سیل خسارت‌های زیادی به استان وارد می شود.

زیودار یاد‌آور شد: ما باید سیل را مدیریت کنیم زیرا وقوع سیل به تنهای خسارت‌آور نیست بلکه کنترل نکردن آن موجب خسارت‌های سنگین می‌شود.

این مسئول گفت: رودخانه‌های شهر باید بررسی شوند، آیا در زمان وقوع سیل می‌توانند حجم آب را عبور دهند، متاسفانه تاکنون این بررسی‌ها در استان صورت نگرفته است.

زیودار خاطرنشان کرد: در برخی مکان‌ها آبخیزداری می‌تواند باعث تشدید سیل شود و همیشه پوشش گیاهی نمی‌تواند باعث کاهش سیل شود.

وی اظهار کرد: سیستم‌های هشداردهنده سیل در ورودی شهرها ضروری است و ما باید در هر زمانی امادگی سیلاب را داشته باشیم.

انتهای پیام/85001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول