اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:

پیشکسوتان حوزه تربیت و پرورش به دلیل گرایش‌های سیاسی حذف نشوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشکسوتان حوزه تربیت و پرورش نباید به دلیل گرایش‌های سیاسی حذف و کنار گذاشته شوند.

پیشکسوتان حوزه تربیت و پرورش به دلیل گرایش‌های سیاسی حذف نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمیدرضا کفاش، پیش از ظهر امروز در همایش تربیتی آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: امروز نمی‌توان با منع و حرکت‌های انفعالی فرزندان را هدایت و تربیت اسلامی و متعالی را در مورد آنها اجرا کرد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و ارتقا دانش و تحصیل آنها در زمینه امور تربیتی است و سال آینده دوره‌های آموزش ضمن خدمت نیز برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: افراد پیشکسوت و دارای تجربه نیز در این حوزه ارزشمند هستند و باید حضور داشته باشند و صحیح نیست به دلیل گرایش‌های سیاسی افراد را از این عرصه حذف کنیم.

کفاش تاکید کرد: باید حوزه پرورشی در وزارت آموزش و پرورش به نخستین قدرت در وزارتخانه وصل شود تا این حوزه به عظمت و بزرگی که در دوران شهیدان رجایی و باهنر داشت، بازگردد.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم تکریم و احترام این دوره بازگردد باید اقدامات زیربنایی انجام شود، بیان کرد: ابتدا باید افراد سیاسی که به دلیل برخی سلایق فعالیت آنها متوقف شده بود، بازگردند.

کفاش، نیروی انسانی را حور توسعه و امکانات دانست و تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که با انسان سر و کار داریم و باید برای تربیت انسان‌ها فعالیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: توسعه و تجهیز نیز از ارکان کار در حوزه پرورشی است و قرار شده مدارس، کانون‌ها و اردوگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را مانند سازمان نوسازی ببینند و به آنها نیز بودجه و امکانات ارائه دهند.

کفاش تصریح کرد: باید مطالبات حوزه تربیت را از دیگران مطالبه کنیم ضمن اینکه دیگران را نیز در این امر مشارکت دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تاکنون هرچه مشکل و ناهنجاری پیش آمده، امور تربیتی و فرهنگی را متولی آن می‌‌دانند و اکنون نیز برای اینکه آن را حل کنند، همه کار را بر عهده این بخش می‌گذارند در حالی که نیاز به مشارکت و همراهی در این زمینه وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مربیان امور تربیتی و پرورشی، تنها مربی بچه‌های حزب‌اللهی نیستند و مربی پرورشی باید محبوب قلوب باشد تا فعالیت‌های آموزشی او موثر واقع شود.

کفاش تاکید کرد: کسی که ورزش را به نفع مشاوره تعطیل کند، نگرش سیستمی ندارد و آن کسی که فکر می‌کند پول گروه سرود را باید صرف قرآن کند، نگاهش سیستمی نیست بلکه صرفا مذهبی است و هر چیزی باید در جای خودش هزینه و استفاده شود.

وی بیان کرد: بچه‌ها دوست دارند در محل تحصیل بخندند و شادی کنند به همین دلیل باید با استفاده از همین علاقه آنها را جذب کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یکی از نقایص کارهای تربیتی را نیز اینگونه بیان کرد: برخی اهداف برای دانش‌آموزان آن قدر بلند و بزرگ تعریف می‌شود که نمی‌شود به آنها رسید.

کفاش، بر ایجاد تغییر در حوزه تربیت تاکید کرد و یادآور شد: در حوزه تربیت باید نگرش‌ها تغییر کند و این تغییرها باید به مرور زمان انجام شود.

وی همچنین بر چاپ و انتشار کتاب در حوزه پرورشی تاکید کرد و افزود: برای هر دوره تحصیلی باید یک کتاب پرورشی در دسترس معلمان قرار گیرد.

انتهای پیام/2464/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول