اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ورامین خواستار شد

تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید در ورامین

فرماندار شهرستان ورامین در جلسه شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی، خواستار تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید در منطقه شد.

تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید در ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان ورامین، محسن خوانساری در نشست شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی ورامین، گسترش نهضت مطالعه مفید در بین آحاد مردم را مهمترین عامل در جهت بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: با تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید می‌توان فرهنگ کتابخوانی را در بین مردم نهادینه کرد.

فرماندار شهرستان ورامین اظهار داشت: باید تمام نهادها و ارگانها در این زمینه ورود پیدا کنند تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی که از مهمترین برنامه‌های پیش روی فرمانداری خواهد بود هرچه زودتر تحقق یابد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: شهرداری با پرداخت نیم درصد از درآمد سالیانه خود سهم بسزایی در پیشبرد اهداف خواهد داشت و این امر می‌تواند کمک شایان توجهی به ادامه روند امور کتابخانه‌ها در سطح منطقه باشد.

فرماندار شهرستان ورامین ادامه داد: زنگ مطالعه در مدارس نیز باید در هر هفته و در ساعات خاص مصوب شود تا دانش‌آموزان از نعمت کتابخوانی بهره‌مند گردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین افزود: در صورت راه‌اندازی سایت کتابخانه ورامین، مشکل دست یابی افرادی که خواهان کتاب‌های مورد نظر هستند رفع می‌شود و این امر باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

مسئول کتابخانه‌های ورامین نیز در ادامه با اشاره به مشکلات مالی این نهاد گفت: نهاد کتابخانه‌های ورامین متاسفانه با مشکل مالی مواجه است، که در این خصوص شهرداری می‌تواند طبق مصوبات با کمک به این نهاد راه را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی هموار کند.

محمد رضا کریمی ادامه داد: طبق مصوبات، شهرداری ورامین مکلف است ماهیانه 10 میلیون تومان کمک نقدی کند که این مبلغ تنها هزینه‌های جاری ما را شامل می‌گردد و برای ادامه حیات هنوز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

وی اظهار داشت: شهرستان ورامین دارای چند کتابخانه است که همگی دارای مشکلات خاص خود همچون، نبود گاز، تلفن، اینترنت و دیگر موارد هستند که امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان این مشکل هرچه زودتر رفع شود.

موجودی کتابخانه‌های استان تهران 56 هزار نسخه کتاب است/امیدواریم سرانه مطالعه کتاب تهران تا سال 1404 به حد استاندارد نزدیک شود

معاون مدیرکل امور کتابخانه‌ای استان تهران در این نشست با ارایه آماری از سرانه مطالعه کتاب و وجود نسخه های موجود در استان گفت : در حال حاضر 56 هزار و 757 نسخه کتاب در استان تهران موجود است که باید این سرانه به 137 هزار و 511 کتاب برسد و سرانه مطالعه کتاب نیز در استان متاسفانه کمتر از حد مطلوب است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی این سرانه تا افق 1404 به استاندار نزدیک شود.

عباس نعمتی افزود: هم اکنون 3 هزار و 162 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این حد نصاب باید به 10 هزار و 377 نفر ارتقا یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث سخت افزاری ؛ افزایش تعداد کتابخانه‌ها در کنار عضوپذیری از مهمترین برنامه‌های پیش روی نهاد امور کتابخانه‌های استان تهران در آینده خواهد بود.

انتهای پیام/2462/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول