اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

طالبان پاکستان دست داشتن در انفجار اسلام‌آباد را رد کرد

سخنگوی طالبان پاکستان به رسانه‌ها گفت که طالبان نقشی در عملیات تروریستی امروز در نزدیکی دادگاه اسلام‌آباد ندارند.

طالبان پاکستان دست داشتن در انفجار اسلام‌آباد را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در اسلام آباد، شاهدالله شاهد سخنگوی طالبان پاکستان به خبرنگاران گفت که گروه طالبان ضمن محکومیت عملیات تروریستی در نزدیکی دادگاه اسلام‌آباد، هرگونه ارتباط با این انفجار را نیز رد می‌کند.

وی افزود: همه اعضای طالبان از «ملا فضل الله» پیروی می‌کنند و بنابراین امکان ندارد بدون هماهنگی با وی دست به عملیات بزنند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که چنانچه مدرکی دال بر دست داشتن یکی از گروه‌های وابسته به طالبان در عملیات امروز وجود داشته باشد؛ شورای مرکزی طالبان علیه آن‌ها وارد عمل می‌شود.

شاهد الله شاهد تأکید کرد که طالبان پاکستان بر پیمان صلح با دولت پایبند هستند.

پس از اعلام آتش‌بس از سوی طالبان پاکستان برای پیشبرد مذاکرات صلح، اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت این کشور، اقدام آن‌ها را گامی مهم برای صلح دانستند.

گفته می‌شود که «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز ضمن استقبال از تصمیم طالبان، از ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش این کشور خواسته تا عملیات علیه این گروه را متوقف کند.

در همین حال «چوهدری نثار علی‌خان» وزیر کشور پاکستان و «مولانا سمیع‌الحق» رهبر تیم مذاکره‌کننده طالبان (که در حال حاضر در عربستان به سر می‌برد) نیز در گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند تا تیم‌های مذاکره‌کننده 2 طرف طی چند روز آینده با یکدیگر دیدار کنند.

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول