اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان و بلوچستان

احداث و تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی نیازمند مشارکت‌های مردمی است

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد می‎شود برای احداث، حفظ و نگهداری از آنها از مشارکت‎های مردمی یا نهادهایی مانند خیرین مدرسه ساز استفاده شود.

احداث و تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی نیازمند مشارکت‌های مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ظهر امروز جلسه کارگروه کارشناسی مشورتی مدیریتی ستاد اقامه نماز با حضور تمام اعضاء در دفتر مدیرکل برگزار شد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این جلسه گزارشی از فعالیت و اقدامات انجام گرفته در خصوص نمازخانه‎های بین راهی ارائه داد.

مهدی پارسی افزود: با توجه به  فرا رسیدن سال جدید و تردد وسائط نقلیه و مسافرین در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی در کنار اقدامات ایمن سازی جاده، بحث تعمیرات بعضی از نمازخانه‎های بین راهی که حضور مسافرین در آن بیشتر است نیز انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: این اقدامات از قبیل رنگ آمیزی جداول، حفاظ‎های محیط نمازخانه با گاردریل، نظافت کامل، آبیاری فضای سبز، ترمیم و تعویض لوله‎های فاضلاب و تخلیه آن، تعویض سیم کشی برای روشنایی بهتر و تعویض تانکرهای آب در حد امکانات موجود برای رفاه حال بیشتر مسافرین طبق برنامه زمان بندی انجام گرفته و یا در حال اجرا است.

وی اذعان داشت: در بحث نگهداری و تجهیز نمازخانه‎های بین راهی اعتبارات خاص نداریم و قریب به 27 سال از ساخت سکوهای نمازخانه و تأسیسات موجود می‎گذرد که تا کنون سعی بر حفظ آنها داشتیم، اما متأسفانه دیگر قادر به ادامه آن با توجه به اعتبارات موجود نیست لذا پیشنهاد می‎شود برای حفظ و نگهداری آنها از مشارکت‎های مردمی یا نهادهایی مانند خیرین مدرسه ساز استفاده شود.

در ادامه اعضاء کارگروه مواردی را ارائه کردند تا در شورای برنامه ریزی و جلسات اداری استانداری مطرح و اجرایی شود.

تخصیص اعتبار استانی برای متولیان اصلی نمازخانه‎ها و مجتمع‎های رفاهی بین راهی برای نگهداری فضاهای موجود و پرهیز از کارهای کوتاه مدت، توجه به ساخت و سازهای نمازخانه‎هایی که مردم به صورت خود جوش خصوصاً در جنوب استان در حواشی جاده‎ها می‎سازند به لحاظ ایمنی مسافرین از طریق مراجع ذی‌صلاح جهت رعایت حریم راه از جمله آنها بود.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول